Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Hästvård Hej! Jag kan få tag på ett stort sommarbete till min häst, väldigt nära där jag bor.. han skulle då få gå i samma hage som en massa... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 111
Senast: Gullan86
·
A
Hästvård Tror ni att man kan använda Switch Pour On trots att den passerat bäst före datum? Vad skulle kunna hända egentligen? Jag brukar bara...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: AnnikaH
·
E
Hästvård Min ponny har bröhat få vita fläckar över hela kroppen, hon har inte haft några eksem, skav eller sår. Fläckarna som kommer är ganska så...
Svar
6
· Visningar
779
Senast: krambanan
·
Hästvård Min häst får något slags "liggsår" (ca.1 cm) på båda haserna, hon har ordentligt med spån MEN hon har en tendens att sprida ut spånet...
Svar
9
· Visningar
1 065
Senast: snuffan
·
Foder & Strö Diskuterade detta med en jag känner o hon menade att hennes hästar blev lösa i magen av att äta blötlagt krafftfoder?! Jag förstår...
Svar
7
· Visningar
855
Senast: Pissenisse
·
Hästvård Jag fick ett svar på hudbiopsin på min häst idag och behöver hjälp att tyda det lite närmre:confused: .. Det står så här: Diffus...
Svar
5
· Visningar
2 199
Senast: mul
·
B
Hästvård DMSO (Dimethylsulfoxide) Någon som vet var man kan få tag på den här produkten i Sverige? Har hittat på naturensdroger.se, men...
Svar
7
· Visningar
2 573
Hästvård Min häst behöver gå upp i vikt, Har gett henne lucern men det visar inge resultat.. Har gett henne det för ca2 år sedan då hon kom till...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: Linduzz
·
S
Hästvård Hej därute! Jag ska i sommar bygga den ultimata lösdriften, så att hästarna kan flytta in där i höst. Ett hästparadis! :) Är det någon...
Svar
6
· Visningar
1 098
Senast: Sana
·
Hästvård Jag är nyfiken på om det finns några som har någon form av automatiseringar i sitt stall! Ex. utgödsling, automatisk utfodring, räls i...
Svar
2
· Visningar
1 100
Senast: Polgara
·
P
Hästvård Hej Ni som har exemhästar i mellansverige, hur ser de ut nu? Har de börjat klia sig nåt? Jag har duttat min häst full både invändigt... 2
Svar
22
· Visningar
2 939
Senast: gejsa
·
Foder & Strö är det någon som använder/ har använt enzion? hur tycker ni att det fungerar? under hur lång tid gav ni det?
Svar
2
· Visningar
879
Senast: suisyola
·
A
Foder & Strö Någon här som ger hästen glucovett? Fungerar det bra? Det innehåller ju msm, glucosamin och kondriotin... Vad har ni betalat för detta...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Hur gör ni med 1 och 3 åringar när de går på betet. Får de extra kraft foder. Min lille 1 åring Har tappat i hull. Han vä'xer så det...
Svar
5
· Visningar
844
Senast: Rotterö
·
J
Hästvård Precis som rubriken säger - hur ter sig dessa symptom gentemot varandra? Har läst om fånghästar som INTE tar an den typiska... 2
Svar
31
· Visningar
3 854
Senast: joneya
·
B
Hästvård Är det någon mer som hört om, eller varit med om att hästen fått fång i samband med avmaskning då den gått på bete? Vad ska man göra...
Svar
8
· Visningar
1 438
K
Hästvård Jag ska som några (typ 56 st i en annan tråd..) sätt ha sommar häst och då har det kommit ett litet ekonomi problem från min kära... 2
Svar
32
· Visningar
1 895
Senast: Gliss
·
Hästvård Moses hostar lite har jag märkt. Pigg och glad för övrigt, inget snorig eller feber eller nånting. Men han hostade förra våren med. Är...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Emmahpemma
·
T
Hästvård Hur kollar man om hästen har det?
Svar
15
· Visningar
1 333
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård Vad är det bästa ströet i ligghallen? Står och väljer mellan torv och spån... Hade tänkt ta spån men sen tänkte jag på att det kanske är...
Svar
5
· Visningar
898
Senast: _Smulan_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka