Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har dessa tre hästar hemma B-ponny, dartmoor 9 år, valack. Ska enligt utsago haft mild fång för 4 år sedan men har gått på bete...
2
Svar
35
· Visningar
5 743
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Hur mycket är 20 gram kalk?:) Har ingen våg som väger så lite. Tack på förhand.
Svar
4
· Visningar
536
Senast: Apollo
·
Foder & Strö I vårt närområde prisar en del människor ett foder som ska innehålla jordärtsskocka bl.a.....men finns det verkligen någon...
Svar
8
· Visningar
1 287
Senast: sthu
·
Foder & Strö Kan man ens tänka tanken att fodra med 300 kg hösilagebal till 2 hästar (ev tre). Eller snarare en häst och en liten ponny. De har...
Svar
18
· Visningar
1 475
Senast: trofé
·
Hästvård Andra tråden är uppe i över 3000 inlägg så är nog dags för en ny även om det varit dött där nu så hoppas jag att det kan bli lite liv i...
2
Svar
37
· Visningar
4 907
Senast: sthu
·
Hästvård Min häst , 18-årig valack, har drabbats av hornhinneinflammation. Det började med att han blev irriterad och svullen i ögat. Jag tog ut...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 180
Hästvård Sammanväxningar i kotsenskidan och ett förtjockat ringband, vad har ni för erfarenheter med hästar med detta? Hur länge har dom hållt...
2
Svar
34
· Visningar
5 816
Senast: tuaphua
·
Hästvård För att inte hänga ut någon skriver jag "generellt" Spekulationer och påhopp undanbedes. Hästen- äldre sto, halt i trav. Tung ras...
Svar
2
· Visningar
626
Hästvård Min häst blev halt för ett par veckor sedan. Var hos vet och då blev diagnosen efter utredning "lätt stukning" och behandling med...
Svar
6
· Visningar
2 120
Senast: L8P8
·
Hästvård Det är väl typ 20 år sen sist, men nu står hästen på halm och jag blir tokig. Spån är lätt, bara att plocka bort bajset och kisset...
Svar
18
· Visningar
6 127
Senast: Sasse
·
Hästvård För första gången på många år kan jag börja hänga i hästdelen på buke igen! :bump: Jag har börjat hjälpa min granne med hennes...
Svar
0
· Visningar
625
Hästvård Jag hade skapat en tråd som helt plötsligt försvann? Fick inget mail så det verkar inte som om någon regel brutits....? Nåväl, gör en...
2
Svar
30
· Visningar
4 627
Senast: Jane
·
Hästvård I väntan på svar på leverprover (som jag misstänker inte kommer visa ngt alls) undrar jag om ngn annan stött på ngt liknande? Rejält...
2
Svar
39
· Visningar
5 289
Senast: SaraMara
·
Foder & Strö När ska man börja tillföra salt i foderstaten åt en fölunge?
Svar
1
· Visningar
728
Senast: Masse
·
Foder & Strö Efter att ha suttit och tittat på mitt varmblod när hon äter ur sitt nät så blir jag tveksam till om slowfeedingnäten är så effektiva...
2
Svar
39
· Visningar
4 253
Senast: HannaZ
·
Hästvård Försöker hålla detta kort, hade ute en veterinär för ett par veckor sedan till min häst 15 år, han har under våra tio år i hop haft...
Svar
1
· Visningar
824
Senast: ameo
·
Foder & Strö Min ponny som jag precis har köpt ska gå på fri tillgång på hösilage utblandat med gräsfröhalm, han gör det nu också och äter ca 13 kg...
Svar
5
· Visningar
844
Senast: CK
·
Hästvård Behöver klippa ner gräset i några av mina hagar, det är väldigt högt nu och mer strå än blad. Skall be grannen komma med traktorn och...
Svar
17
· Visningar
3 589
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hejsan! En bekants häst har blivit sjuk, så provar vända mig hit och höra om någon har varit med om liknade? Det började för två...
Svar
11
· Visningar
1 569
Senast: JeaNette__
·
Foder & Strö Försökt hitta information som jag vill ha men inget som svarar på mina frågor. Kanske ni kan hjälpa mig! Vill använda det för att lena...
Svar
9
· Visningar
7 611
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp