Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag bor i England och avlar varmblodshästar med våran egen hingst. I går morse fann vi ett av årets tre föl död och ett annat alvarligt...
Svar
8
· Visningar
1 745
Foder & Strö Ger man det varje dag till hästen, oavsett om den motioneras eller inte? Jag har för första gången på många år en häst som rids, dock...
Svar
9
· Visningar
1 050
Senast: pinky
·
Foder & Strö Jag har en 4-åring som rids och tränas regelbundet och för tränare. Jag upplever att hon är väldigt trög i ridningen, ibland ifrån start...
Svar
12
· Visningar
1 168
Senast: Zkold
·
Foder & Strö Jag köper två sorters hö from iår. Det ena-småbalshöet ger jag endast nattetid och uppgår till ca 5 kg på ena hästen och max 4 till den...
Svar
3
· Visningar
627
Senast: Magnum
·
Hästvård Vi opererade vår tre-åring i måndags för ostechondros i båda bakhaserna. I går var första gången som vi skulle lägga om bandaget hemma...
Svar
7
· Visningar
3 147
Senast: Fislisa
·
Foder & Strö Har någon annan upplevt detta, började ge min halvblodsvalack mash för han äter lite dåligt vinterhalvåret. Efter att ha gett honom tre...
Svar
0
· Visningar
711
Senast: steven
·
Foder & Strö Har kommit över en massa julknäckebröd med kryddpeppar och nejlika som jag tänkte ta med till stallet. Men jag funderar på om kryddorna...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: aramis
·
Foder & Strö Får inte ihop foderstaten i år. Har en maxad shettis som jobbar lätt pga. av kronisk skada. Han brukar äta 5 kilo hö om dagen annars men...
Svar
6
· Visningar
738
Senast: ameo
·
Foder & Strö Ser att gräset har varit fruset i natt. Vi har forfarande mycket bete i hagarna. Vad gör ni efter frost, fodrar ni med hö, eller låter...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: AliceZeta
·
Hästvård Jag har för mig att vår veterinär vid något tillfälle sagt att det är onödigt att kolla masken under vintern då de är inaktiva, men iom...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: Madick
·
Hästvård Min ponny kastrerades den 9 september. Han är tre år gammal. Jag får hem honom på onsdag (24:e). Behöver jag tänka på nått speciellt...
Svar
1
· Visningar
593
Senast: Fiorano
·
Hästvård Det är så att jag rider på en ridskola där de bara några hundra meter ifrån ridskola byggs en stor väg. Senast jag var där så yrde det i...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Arwen
·
Hästvård Tja! Min häst är sjukt skitig, han rullar sig i "jorden" varje dag vilket gör att han inte blir så fin precis. Hela förra veckan var jag...
Svar
19
· Visningar
1 997
Senast: Karre
·
Hästvård Finns det? Min häst är väldigt skavkänslig, det vet jag ju. Men vi har klarat oss fram tills idag ut minsta märke. Men nu har han...
Svar
11
· Visningar
5 294
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har ägt min häst i bara ett par veckor. Han var skodd fram när jag köpte honom och hade gått skodd fram i två år. Innan dess gick...
2
Svar
24
· Visningar
3 175
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag funderar på om man kan ge fri tillgång på halm och sedan ge så mycket hö hästen behöver utöver det på en lösdrift? Fast halm...
Svar
11
· Visningar
3 674
Senast: pinky
·
Foder & Strö är inhyrd i ett stall där de är fri tillgång på hösilage nu när de ska stallas in.. helt fritt ute å sen inne får man ge hur mycket man...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: NightRain
·
Hästvård Jag skulle vilja veta hur ni som har haft häst med fång gjort för att få hästen ok. Blev hästen bra? Själv gick jag efter Strömsholms...
Svar
2
· Visningar
2 252
Senast: Immer
·
Hästvård Vad är det för rekommendationer om motionering av hästen efter vaccinspruta? //Jen
Svar
4
· Visningar
524
Foder & Strö Hej! Finns det nån kunnig som vill tolka denna analysen lite? Jag räknar med att ge ca 25kg per dag till min varmblodsvallack på 15 år...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: maddie202
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp