Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har haft världens problem med att hitta bra hovslagare. Generellt så lyssnar de inte på vad man säger, och de som låtsas göra det...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
35 037
Senast: coari
·
Hästvård Innan jag skriver nåt så vill jag bara säga att jag har tid hos veterinär ikväll.. Såhär såg hästens ben ut igår förmiddags. Svullen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
15 220
Senast: Itzyditzy
·
Hästvård Hejsan alla. Vi vet inte vad vi ska ta oss till. Det finns en tjej som rider sin ponny som är 1.5 år. Ponnyn ser verkligen ut som en...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
7 971
Senast: Barbella
·
Hästvård Undrar lite hur det fungerar med detta med att döma ut en häst. Har lyckligtvis inte behövt uppleva detta tidigare. Om det rör sig om en...
2
Svar
23
· Visningar
4 948
Senast: MissFideli
·
Hästvård Nu blir jag frustrerad, hästen har tappat sin ena baksko tre gånger inom en och en halv vecka. Igår satts den fast igen och...
Svar
14
· Visningar
1 980
Senast: mackan
·
Hästvård Tips på BRA klippmaskiner till häst, lite dyrare alternativ? Tack! :banana:
Svar
0
· Visningar
467
Senast: hanoirocks
·
Foder & Strö Har ett dilemma som jag gärna vill bolla med kloka bukemänniskor. Jag har för tillfället tre hästar hemma på egen gård och en...
2
Svar
20
· Visningar
1 891
Senast: Habina
·
Foder & Strö Kan man ta hö nu eller blir det för dåliga proteinvärden?
Svar
10
· Visningar
1 063
Senast: fejko
·
Hästvård Hej! Detta är min första tråd så jag hoppas att jag kommit rätt. Angående detta med hovar, hur gör ni när era hästar har massvis av...
Svar
6
· Visningar
887
Hästvård Har ett hingstföl (islandshäst) som föddes 140706 och som ser ut som nedan i benställningen. Han var något sen med att komma igång med...
2
Svar
27
· Visningar
8 240
Senast: MissFideli
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp med foder till mitt sto. Hon är ALLTID seg! Just nu får hon bara hö och havre (2 kg) Finns det något mirakelfoder...
Svar
9
· Visningar
1 604
Senast: Kallebus
·
Foder & Strö I kväll efter insläppet ser jag hur bonden kommer och börjar spreja sina grödor som finns på andra sidan staketet av mitt bete. Jag ser...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 122
Senast: Pudlan
·
Hästvård Tar på kyllera på hästens ben efter typ halvtimma-trekvart efter ett hårt träningspass är det försent då eller gör det samma verkan ?
Svar
11
· Visningar
4 156
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Har ett halvblod, sto , 13 år, lagom hull, rids lätt ridning Vad ska jag tillföra i fodret så jag kommer upp i proteinvärdet? Analysen...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som för ett år sedan fick kotledsinflamation och sedan dess friskförklarad men ej riden då ägaren har varit rädd...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: mackan
·
Hästvård Detta med triangelmärkning, hur fungerar det? Har en häst med en nu nedsatt funktion i sin kropp, häst kommer aldrig att kunna tränas...
Svar
8
· Visningar
1 123
Foder & Strö Vilka erfarenheter har ni av att ge hö till en häst med bronkit? Är det bättre med hösilage? Min häst som fick diagnosen förra året har...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: Evolution
·
Foder & Strö Hej! Skulle behöva hjälp att tyda en hösilageanalys. Mamma är den som varit bäst av oss innan, men nu ser analysen lite annoluna ut...
Svar
8
· Visningar
923
Foder & Strö Görs det nya analyser på utländska foder när råproteinet "översätts" till svenskt smältbart råprotein? Eller räknas det om på något vis...
Svar
0
· Visningar
556
Foder & Strö Hej! Håller på att beräkna foderstat till min häst och har nu kört fast helt.. Håller på att lägga till kraftfoder och gick in på nätet...
Svar
3
· Visningar
561

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp