Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har fått en gratisinbjudan till hennes föredragkväll :idea: (utan lampa). Ska bli intressant att se vilka frågor hon blir tvungen att ta... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 030
Senast: henrik
·
K
Foder & Strö hej! Det är så att jag ska få min foderhäst i augusti och undrar nu hur ni går tillväga när ni köper hö/hösilage? Varför köper ni av...
Svar
2
· Visningar
671
Hästvård Hur ser era hästars rasthagar ut. Rasthagen som min häst går i saknar öppna ytor och det är fullt med träd i hagen. Nu har jag börjat...
Svar
8
· Visningar
1 088
Senast: Mela99
·
Hästvård Var kan jag hitta aktuella forskningsrapporter om detta? Orsaker, symptom, behandling. Jag vet att orsakerna inte är 100% utredda...
Svar
8
· Visningar
857
Senast: moli
·
Hästvård tänkte träna lite på banan idag och när jag skulle börja trava så kände jag att hästen haltade på höger fram. satt av och sprang med...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: Filou
·
T
Foder & Strö Hästen ifråga väger ca 500 kg. För nuvarande står han på 8 kg hö, 1.7 kg lucern, 200 g mustang protein+ samt betfor och linfröpellets...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Mumlan
·
Hästvård bokstavligen. min häst har fått ett sår (kan vara broddspark men det är lixom inte svullet eller en bula runt omkring osv som det skulle...
Svar
2
· Visningar
899
Senast: Huntress
·
P
Hästvård :cry: Mitt sto på 22 år har nåt fel med njurarna.. Blodprovet visade att njurvärdena som normalt ska ligga på 150 var över 270... :(...
Svar
15
· Visningar
2 662
Senast: Splittan
·
S
Hästvård Min snart 3-åriga halvblodsvallack har ett blåsljud på sitt hjärta. Det upptäcktes av en tillfällighet då han undersöktes av veterinär...
Svar
9
· Visningar
5 393
Senast: Immer
·
S
Hästvård Vad har ni för erfarenheter när hästarna får ont i bakknäna, hur har ni behandlat och vad har det berott på ????
Svar
18
· Visningar
5 373
Senast: pialotta
·
Hästvård idag på ridskolan där jag vikarierat som ridlärare en tid kollade jag igenom lektionshästarna och hittade ett par (i mina ögon) mystiska...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Lazio
·
Hästvård Vad kan det vara för fel?? Min kompis har ett sto med föl vid sidan. Fölet är lite över en månad gammal. En månad innan fölet föddes...
Svar
9
· Visningar
1 165
I
Foder & Strö jag skall vänja över mitt fullblod till normal giva som jag kommer använda honom till. hur räknar jag hans foderstat då? eller finns det...
Svar
9
· Visningar
922
Senast: Icebabe_1
·
F
Hästvård hej jag undrar om ni kan ha ngn aning om vad detta kan vara. Hästen har på senare tid gått mycket sämre på hårt underlag än mjukt. På...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Har ett fullblod med väldigt rena ben i vanliga fall. Kom in i går med ett bakben som kanske kanske i efterhand var lite svullet. Idag...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: TantEster
·
B
Hästvård hej undrar vad ni tycker om detta- jag och en kompis praktiserar på ett stuteri/ridskola och där har de föl-avelssto ja nästan alla...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: Axelle
·
Hästvård Finns det någon här som har egna erfarenheter av någon häst som fått kvarka :devil:? Blev den jättesjuk? Hur lång tid tog det tills man...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: susanne
·
A
Foder & Strö Har aldrig fodrat med Krafft tidigare, men nu har jag fått hjälp av en kille som är haj på det där med foder och han tyckte att jag...
Svar
17
· Visningar
1 670
Senast: Jessica
·
Q
Hästvård Ungefär hur ofta behöver man verka ett föl/unghäst? är det samma som skoning, ca 8 veckor?? eller är det typ var 6:E vecka?
Svar
4
· Visningar
752
Senast: AnetteJT
·
L
Foder & Strö vad menas med det? :confused: har köpt sådant nu. äntligen eget hö! :bump: :banana: nu ska det bara analyseras :)
Svar
13
· Visningar
1 377
Senast: SessCa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka