Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Idag så avlivades min häst. Det är så tomt efter honom då jag går ut i stallet för att ta hand om den lille och det värker i hela mig...
Svar
16
· Visningar
1 001
Senast: Amia
·
M
Hästvård Har ett halvblod på 3.5 år. Va o skulle bes o expröntga honom för att senare köpa honom. Efter låga böjprov fick avbryta bes... Han var...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: lil-sis
·
Hästvård Hej Jag har precis Behandlat klart min häst mot Erlichias. Jag undrar om nån vet hur jag ska gå till väga nu efter behandlingen? Jag...
Svar
4
· Visningar
875
Senast: LaMaya
·
S
Hästvård Vår unghäst som jag berättare hade kolik, har flera gånger lyft svansen, men så har inget kommit, jag antar att han har gaser, och det...
Svar
2
· Visningar
1 124
Senast: sante
·
Foder & Strö Mitt hösilage förvaras på kall skulle och är stenhårt och jättekallt nu när det är typ 15 minus. Har ställt in det i sadelkammaren över...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: martha
·
Hästvård Funderar på att skippa influensavaccinationen för pållan. Hon är nu 17 år, tävlas ej. Träffar inte andra hästar förutom då vi några...
Svar
12
· Visningar
1 406
Senast: TantEster
·
R
Foder & Strö Undrar hur många av er som har tävlingshästar och fodrar med Sport?
Svar
2
· Visningar
648
Senast: Rikkan
·
I
Hästvård Hästen har varit lös i stallet i natt och lyckas äta upp de andra hästarnas kraftfoder, det är visserligen inte så jättemycket mat, tror...
Svar
7
· Visningar
888
Senast: Sirisiri
·
M
Hästvård Vi kom att prata om hästens tänder i stallet idag. Vad gör man åt en häst med utsparkade eller mycket skadade framtänder??? Finns det så...
Svar
6
· Visningar
1 809
Senast: TantEster
·
L
Hästvård när man känner att ens häst har kanske bara en liten svullnad i benet eller att den är lite varmare eller tjockare än de andra,vad gör...
Svar
8
· Visningar
955
Senast: lil-sis
·
Hästvård En del kanske har hängt med om allt som hänt min häst?? Idag så skulle jag köra minisen som går i samma hage (enda stall kompisen) och...
2
Svar
26
· Visningar
2 020
Senast: LaMaya
·
Foder & Strö Hade en liten diskussion i stallet häromleden, och undrar nu därför... B-jäst - proteinrikt eller inte? Jag har ALLTID trott att det...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: sissu
·
Hästvård Jaha, då var hästen lite risig. Började med att hon i förrgår vägrade äta lunchfodret och ensilaget. Hon var riden ett ganska hårt pass...
Svar
1
· Visningar
1 010
Senast: aniratak
·
Foder & Strö Nu vet jag inte om det finns nån som ställt samma fråga här nyss, jag frågar ändå. Hur mycket grovfoder ger ni era hästar, vad är det...
Svar
13
· Visningar
946
Senast: Björk
·
Foder & Strö God morgon! Finns det någon morgonpigg här som kan svara på vad formeln för köldtillägg är? Alltså hur mycket extra grovfoder/100 kg...
Svar
3
· Visningar
1 197
Senast: Björk
·
C
Hästvård Nån som har nått tips om vad man kan göra när man ska raka en häst som är jääääätte kittlig? sist va det rodeo i stallet, kan det undvikas?
Svar
19
· Visningar
2 037
Senast: annaa
·
M
Hästvård hej, brukar ni låta hästen vila efter kylning eller hur gör ni? det kan väl inte vara farligt? :crazy:
Svar
4
· Visningar
825
Senast: Pelle_P
·
C
Hästvård Jag inser att min förra tråd strider mot forumets regler. :smirk: Testar igen att formulera om mej och hoppas verkligen att tråden får...
Svar
19
· Visningar
3 254
Senast: Jutka
·
H
Foder & Strö Hej! Min häst ska stå i ca 2 veckor till funderar på att ge fibergi låg under tiden och även under i gångsättningen! Han blir för pigg...
Svar
7
· Visningar
990
Senast: Hardie
·
V
Hästvård min häst har spatt, är dessutom tydligt halt, vilket inte gör framtiden så ljus... det jag nu undrar är om det verkligen inte finns...
Svar
9
· Visningar
1 346
Senast: Desert_Wind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp