Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Är det nån som har erfarenhet av det? Jag har köpt en Back on track pad och sytt på kardborreband, men det är svårt att få den att...
2
Svar
25
· Visningar
3 602
Senast: pialotta
·
V
Hästvård Min lilla häst är inte ren. Jag kan inte direkt känna något när jag rider (har bara provat på rakt eller väldigt lätt böjt spår) i...
Svar
4
· Visningar
7 082
Senast: md5krist
·
F
Hästvård Tyvärr är jag helt otroligt klantig och glömsk... *skäms* Jag har glömt höstavmaskningen! Kan bara skylla på att vi innan haft hästarna...
Svar
5
· Visningar
957
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Är det någon skillnad när man ber om anlalys på hösilage då. Jag ska hjälpa en tjej att räkna en foderstat. Hon har fått anaslysvärdena...
Svar
7
· Visningar
865
Senast: gejsa
·
Hästvård Kom till stallet idag och upptäcker först att den min tvååring har varit väldigt lös i magen under natten. När jag tog in henne från...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: Fiorano
·
Hästvård när jag ska raka pållen vid öronen (längst upp på halsen) så blir han helt galen. Han slänger sig framåt och det är helt omöjligt att...
2
Svar
26
· Visningar
4 027
Senast: Domaren
·
Foder & Strö Jag har tre hästar av varierande storlek och matbehov. Förutom nattmaten så fodras de i hagen. Nu har den mellanstora hästen blivit väl...
Svar
8
· Visningar
1 215
Senast: GoddessOfLove
·
A
Foder & Strö Fler än jag verkar ha problem med alltför energirikt grovfoder! Iallafall ser jag väldigt många underfodra sina hästar med grovfoder, i...
Svar
14
· Visningar
3 975
Senast: angelaL
·
M
Hästvård Mitt föl är avmaskad var 8e vecka med Ivomec. Som service till nya ägaren gjorde jag ett träckprov precis, 8v efter senaste...
Svar
7
· Visningar
1 236
Senast: Magdalena
·
F
Foder & Strö nu använder jag pellets men någon som vet om hack är bättre? för det ges väl utan att det behöver stå och svälla i vatten innan...
Svar
3
· Visningar
1 034
Senast: Zaskia
·
F
Foder & Strö En bekant sa nyss att det går åt 4 liter saliv för att ta hand om ett kilo hö, och en hästmage rymmer bara 10 liter. Med andra ord...
Svar
10
· Visningar
1 174
Senast: Zaskia
·
S
Hästvård En äldre ponny (ca 18 år) i vårt stall har under en längre tid haft problem med att äta. Eller rättare sagt så har hon ätit väldigt...
Svar
8
· Visningar
1 011
Senast: Centaur
·
T
Foder & Strö Är just vad mina hästar blir. Varför och vad kan jag göra? Trodde att de skulle vänja sig förra året(första året med hösilage)men så...
Svar
4
· Visningar
621
Senast: tek
·
Hästvård Upptäckte idag att min häst skulle vaccinerats den 10:e december :o. Så nu måste han grundvaccineras igen... Vi ska ringa veterinären på...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: Jutka
·
S
Hästvård Jag planerar att låta min häst gå på vintervila fem veckor. Ska jag ta av skorna eller är det bara dumt? Har hört att hästen blir...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Sesselja
·
B
Hästvård liten fråga bara. min häst är född -99 rids ca 4 ggr veckan. behöver hon ställas av något?? asså så hon får vila, växa fysiskt o psykist...
Svar
6
· Visningar
852
Senast: Welsh
·
E
Hästvård Vetrinären tror att pållen har fått gaffelligaments inflammation eller var det gaffelbansligamentsinfallation. Så min fråga är VAD SKA...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: Elektron
·
Hästvård Min 3-åring håller som bäst på byta tänder, men har fruktansvärda humörsvägningar...jag har låtit hon vara ifred från bett och träns en...
Svar
3
· Visningar
1 645
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö HUr länge står sig öppnade säckar (ligger nu i tunnor) med Krafft groov, lusern (hack och pellets) foderjäst, hippo basic och betfor...
Svar
6
· Visningar
718
Senast: Nina83
·
S
Hästvård När jag kom till stallet idag upptäckte jag att min häst lämnat mat i krubban, vilket är ganska ovanligt, när jag sen börjar skopa ur...
Svar
14
· Visningar
1 642
Senast: Sunnan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp