Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Min pålle har varit duktig och igång så gott som hela året. För två månader sen blev han plötsligt 2grader halt(uppskattnigsvis)på...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: Camarotheking
·
M
Foder & Strö Nån som har tid och lust att slå upp behoven för föl 7-12 mån :D Återigen: sitter på jobbet utan foderhäftet...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: Thindra
·
F
Foder & Strö tips på allt som får hästar att gå upp i vikt vill jag ha.
Svar
15
· Visningar
935
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med foderstaten! Har inget program där magnesium räknas.. analys: TS 47 % Smb prot, foder 32 g/kg foder Energi...
Svar
12
· Visningar
843
Senast: Lydia
·
H
Foder & Strö Tja! Ni som fodrar/har fodrat med isabella havren, tycker ni att den är bra. har den en lugnande effekt på hästarna? har läst lite om...
Svar
9
· Visningar
831
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Jag antar att det här är ett ämne som kommer upp varje år, men, men... I helgen ska hovis för första gången sätta på snösulor på...
Svar
16
· Visningar
1 147
Senast: Ryttarsmurfen
·
M
Hästvård får jag också snart,men nu gäller det min häst. Hon fick kolik idag för 2:a gången på 1,5 månad.Något hon aldrig tidigare har haft(hon...
2
Svar
31
· Visningar
3 949
Senast: henrik
·
M
Hästvård Vilka avmaskningmedel tar vilka parasiter? Det kommer fler o fler avmaskningmedel på marknaden. Vet nån om det finns en enkel hemsida...
Svar
13
· Visningar
1 284
Senast: Magdalena
·
C
Foder & Strö Vad ska man ge till en sjuk häst som bara står (boxvila/är lite ute i hage utan gräs i)? den är svår att hålla i hull.
Svar
3
· Visningar
681
Senast: pialotta
·
L
Hästvård Finns det någon som har ideer om vad min häst kan lida av. Han verkar ha ordentligt med gaser i magen, började för 2 veckor sedan. Har...
Svar
12
· Visningar
1 195
Senast: lenlass
·
C
Hästvård Jag har testat min häst och sitter med provsvaret i handen. Men jag får inte tag i någon veterinär som kan svara mej på vad proverna i...
Svar
8
· Visningar
1 337
Senast: Colansmatte
·
Foder & Strö Och att hästar mycket lätt får magsår av hösilage enligt SLU. - Någon här som VET?/T_B
2
Svar
29
· Visningar
2 377
Senast: Quell
·
H
Foder & Strö Jag har inte fått loss tummen och skickat iväg någon höanalys än, sitter och funderar på om jag verkligen måste göra det. :confused...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: Jessica
·
M
Foder & Strö Det hö vi har till hästarna är hackat. Bonden vi köper av har höt på skullen obalat ända fram till den dagen vi ska hämta mer. Då balar...
Svar
4
· Visningar
2 487
Senast: merman
·
Foder & Strö Vad ska man tänka på? Min häst ska stå ca 2-3 månader i ett stall där de fodrar med hösilage. Jag har aldrig fodrat med hösilage så jag...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: Milosari
·
K
Foder & Strö Vad kan man lägga i maten så att hästen hellre äter det? :confused: Mitt halvblod har fått 2 sorter pulver av veterinären. Som hon ska...
Svar
9
· Visningar
768
Senast: Milosari
·
M
Foder & Strö Nu har jag sökt, men hittar inte några siffror. Jag skulle behöva e-vitaminbehovet (aktuell häst är hbl 535 kg normalvikt). Häftet...
Svar
7
· Visningar
2 201
Senast: Nina83
·
Hästvård Det känns som om hästen haltar (bakben) ett steg, tappar ryggen, sen är det som vanligt igen. Precis som om benet låser sig. Varken jag...
Svar
13
· Visningar
3 739
Senast: Moppa123
·
Hästvård Jag undar om någon av er haft problem med att er häst slår i bakhovarna i framskorna? såg att det nästan farit iväg en flisa ur huven...
Svar
8
· Visningar
1 817
Senast: ang
·
Hästvård Vet att det pratats mycket om detta men jag behöver fråga lite till! Min val har fått en massa små foderknölar som troligtvis kommer...
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: AnnaKarinA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp