Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Jag fick svar på min höanalys på mitt eget hö idag: ts 84% Smbp 44 g/kg foder Mj 7,4g/kg foder Ca 3,5 g/kg foder P 1,5 g/kg foder Mg 0,9...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: Nina83
·
B
Hästvård Någon som vet om bockhov går i arv?
Svar
5
· Visningar
1 447
Senast: Cesam
·
Hästvård Avdelning knäppa frågor =) Men, kan en hälta på v.b. vid ridning visa sig som klar hälta på HÖGER FRAM t ex? valacken skrittas ju...
2
Svar
22
· Visningar
4 561
Senast: Boj
·
Hästvård Patsy har ett sår på vänster bak, ca en dm brett men inte särskilt djupt. Benet är svullet från ca en dm över såret (vid kastanjen) och...
Svar
3
· Visningar
1 080
Senast: lil-sis
·
C
Foder & Strö 1. Ungefär hur mycket hö (kilo) äter en normal häst som har fri tillgång till hö i hagen på tiden ca 07.00-17.00?? När det är snö ute...
Svar
17
· Visningar
1 245
Senast: Nina83
·
B
Hästvård Letar efter ny hovslagare då den andra gör mig irriterad pga att han aldrig dyker upp på avtalad tid. har tittat på hovslagarföreningens...
Svar
4
· Visningar
1 094
Senast: HannaZ
·
N
Foder & Strö Har hört att man kan ge Aloe Vera i fodret men var får man tag i det? Är det örter eller? Är det dyrt och hur mycket ska man ge? Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 417
Senast: Snorpan
·
B
Foder & Strö Någon som använder det fodret? Det är med bla. lussern, popcorn,majs,vitlök, fodersalt mm mm. Vad tycker ni om det? Min häst älskar det :D
Svar
6
· Visningar
1 626
Senast: Carolrita
·
C
Foder & Strö Om en häst är allergisk mot havre, inte borde den då kunna äta färdigfoder som innehåller havre? Eller kan det fungera eftersom den...
Svar
2
· Visningar
2 456
Senast: cross
·
A
Hästvård Är tyvärr alltför okunnig om skoning och vinklar etc men har roat mig med att kolla "avskodda", begagnade skor och hur de slitits...
Svar
4
· Visningar
1 690
A
Hästvård E det verkligen bra? För en jag ratade med som sköter en fjording sa att "gubben" som äger fjordingen avmaskar den varje fredag hela...
Svar
16
· Visningar
1 812
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Har blivit erbjuden att få 35 balar hösilage av andra skörden. Det är min hyresvärds pappa som fått in mkt mer än vad han behöver själv...
Svar
5
· Visningar
3 156
Senast: Gammeln
·
P
Hästvård Har en shettis som har haft fång minst två ggr, senast förra året. Pga detta har vi tagit det väldigt försiktigt med bete och sådant i...
2
Svar
29
· Visningar
2 655
Senast: plastik
·
Hästvård Idag var vet här och vaccinerade hästarna. Jag fick då tillfälle att prova ProteqFlu, ett vaccin innehållande levande virus av en...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: Gammeln
·
L
Hästvård Med ivermectin som substans. någon som vet vad det heter? Har letat i tidningar efter annonser på det men hitta det inte.. Funderar på...
Svar
8
· Visningar
1 689
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Hejsan på er! jag skulle vilja ha ett råd från er foderstatskunniga :) jag har en kallblodig travare som äter saltsten som besatt, har...
Svar
17
· Visningar
5 470
Foder & Strö Jag skulle behöva börja ge soya till mina hästar. Hur gör ni när datumet har gått ut på påsen. Det står ju sig bara i 4 månader...
Svar
15
· Visningar
1 581
Senast: sova
·
I
Hästvård Jag gjorde en klinik-besiktning på min häst för två veckor sen eftersom jag ska byta försäkringsbolag. Men idag när jag ska ta fram...
Svar
1
· Visningar
936
A
Hästvård Någon här som använt någon magnetprodukt för läkning eller liknande på häst med goda resultat? Ex. magnettäcke, paddar, boots mm Alltid...
Svar
3
· Visningar
1 641
Senast: pialotta
·
M
Foder & Strö fick analysen på höet/ensilaget idag. TS på ensilaget är 45% bara, då måste jag ju ge jättemycket! hade tänkt ge 2-3 kg hö (lunch i...
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: maximilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus
  • Vi som pluggar del VII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp