Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Förra året blev mina hästar riktig dåliga, p.g.a hö, och stallet. Stallet renoverades, de stod på papper, får hösilage, sedan början av...
Svar
3
· Visningar
4 138
Senast: Jate Volim
·
N
Hästvård Jag har hittat min dröm häst en 6-åring, nyinriden. Problemet är att hon markerade lite på ena frambenet. Vet. tror att det ev kan vara...
Svar
13
· Visningar
1 406
Senast: Nikka
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 046
Senast: Atalantha
·
N
Hästvård Kalle (val, 6 år, SWB, ca 180 cm mkh, hoppstam) var för tredje gången på lika många veckor hos veterinären som till sist idag kunde...
Svar
1
· Visningar
895
Hästvård Undrar precis som i rubriken, vågar man? Det är en underbar häst som jag känner utan och innan i de flesta situationer, har vart...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: miiiiiiia
·
I
Hästvård Ska börja tidigt med flughuva, förra året fick min häst problem med rinniga ögon som vetbehandlades, hon verkar även känslig för både...
Svar
2
· Visningar
1 050
Senast: Ingela_S
·
S
Hästvård Jag har en engelsk fullblodsvalack på tjugo år. Jag undrar om ni har någon ide om vad orsaken till hans ben kan vara. Det är nämligen så...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Nu märks det att sommaren snart är här. Min häst har börjat få flugbett på skapet, så han är lite sårig. Jag har alltid fått höra att...
Svar
7
· Visningar
2 943
Senast: Io
·
Hästvård Min häst är grundvaccinerad (2 sprutor), enligt en del ska en tredje spruta tas efter 6 månader och därefter varje år, men enligt vissa...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: feel
·
S
Hästvård Min häst fick för 2 dagar sen en stor djup "kross skada" på höger sida av bogen, muskeln gick sönder och köttet, veterinären sydde ihop... 2
Svar
22
· Visningar
5 336
Senast: jesse
·
Hästvård De värsta plågorna på sommaren brukar ju vara knott, fästingar och eventuellt broms. Dörför görs ju också de flesta insektsmedel för...
Svar
4
· Visningar
1 325
Senast: Totola
·
Hästvård Började med att starta tråden VM i Diagnos om min väns häst som blivit mystiskt sjuk.. Nu är han hemma, får 1,5 g butta 2 ggr om dagen... 2
Svar
29
· Visningar
5 609
D
Hästvård Jag hade för flera år sedan en islänning som jag var tvungen att ta bort pga fång. Jag har sedan dess klarat mina shettisar himla bra... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 931
Senast: Dennis
·
Hästvård Pga att min hovslagare har haft kraftig ryggont så har intervallet på denna skoning blivit alldeles för lång, 10 veckor... Hästen är...
Svar
13
· Visningar
2 225
Senast: Fibusen
·
Hästvård Här kommer en liten fundering från en häst-amatör. Har varit och rest runt en del i Polen under den gångna "långhelgen". Jag hamnade...
Svar
7
· Visningar
1 585
Senast: Mynta2
·
H
Foder & Strö Fick analysen igår och undrar HUR och OM jag ska balansera kvoterna i det hösilage jag använder. Om ni har länkar till liknande trådar... 2
Svar
21
· Visningar
3 179
Senast: Omorfia
·
Hästvård är lite smått förbannad idag. vi åkte iväg på vår andra stora dressyrtävling, första var förra söndagen. då tävlingen låg 10 mil...
Svar
9
· Visningar
1 625
Senast: Olympus
·
V
Hästvård Vår häst blev idag behandlat av en duktig massör/chiropraktiker. Han har tävlat i helgen och var då fräsch i benen. Efter behandlingen...
Svar
5
· Visningar
1 561
Senast: Domino_s
·
Hästvård Börjar seriöst tro att min pålle aldrig kommer hålla för regelbunden ridning. Han har haft lite småproblem med sitt högra bakben sedan...
Svar
4
· Visningar
1 122
B
Hästvård Min häst har varit förkyld större delen av vintern men slutade hosta och snora för ca 2 månader sedan. Nu de senaste dagarna så har han... 2
Svar
24
· Visningar
4 098
Senast: Emmah.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka