Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu får ni ursäkta om det redan finns en sån här tråd, men jag har sökt och hittar bara flera trådar om hästar som är svullna...
Svar
1
· Visningar
2 534
Hästvård Ska skicka hästen på bete snart dock är det första sommaren jag har henne så jag vet inte hur känslig hon är för flygor/mygg/andra...
Svar
10
· Visningar
3 451
Senast: HannaZ
·
P
Hästvård jag har på senare tid märkt att min hästs svans åker in i rumpan och fastnar. jag vet inte varför det blir så och inte heller vad jag...
Svar
12
· Visningar
1 702
Senast: pea_
·
Hästvård Jag har hämtat hem en sommarhäst som ja vi skall låna över sommaren. Sedan tidigare har ja 4 hästar. Jag Tänkte nu köra ett kollmasken... 2
Svar
20
· Visningar
3 949
Senast: bambi82
·
C
Hästvård Jag vill börja med att säga att detta är en seriös tråd och jag är inte speciellt hästkunnig. Alls.. Hoppas på lite erfarna svar och... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
11 126
Q
Hästvård Jag har ingen att dryfta det här med så jag tänkte höra om ni har några tankar. :) Mina hästar går nu på ca 2,5 hektar med "ny-gräs"...
Svar
9
· Visningar
1 074
Hästvård Jag gör ny tråd då det är en ny muskel. jag är ute efter erfarenheter att behandla den - era åsikter om varför problem uppstår här och... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 903
Senast: axel
·
Foder & Strö Lilla herr shettis har av okänd anledning börjat rata lucernen. Den ges en liten skvätt enbart för att blanda mineraler och selen i. Han...
Svar
14
· Visningar
1 429
Senast: Flaekja
·
Foder & Strö Kan man ge torrjäst till hästar ? Pålle har blivit lite dålig i magen pga buttan och har 10 påsar med torrjäst liggandes hemma, kan jag...
Svar
4
· Visningar
1 238
Senast: Undret
·
S
Hästvård Jag visste inte vart jag skulle lägga tråden, så ligger den fel får moderatorn gärna flytta den rätt :) Jag har ett STORT mygg &...
Svar
13
· Visningar
4 169
F
Foder & Strö Nu ska hästen ut på ett bete. Då tar jag såklart bort hösilaget helt. Nu kan vi inte räkna på foderstaten längre då han äter gröngräs...
Svar
4
· Visningar
1 829
Hästvård Varför får jag höra detta så ofta? Folk vill inte åka hit eller dit med sin häst som är halt för att de bara sprutar in massa onödigt i... 2
Svar
37
· Visningar
6 078
Senast: Linda.B
·
Q
Foder & Strö Ridhästägare! Dvs. ej ni som har hästar på lösdrift för avel/uppväxt. Hur gör ni med utfodring av grovfoder? * Lite och Ofta *... 2
Svar
25
· Visningar
2 431
Senast: Nafayette
·
E
Hästvård Har ett importerat sto som tycks ha utvecklat exem. Har provat några olika medel, men inget verkar funka i längden:( Veterinären har...
Svar
10
· Visningar
2 900
F
Hästvård Hej! skaffade min en norsvensk för ca en månad sen och har ett litet problem. HUR gör ja med svansen?! om ja borstar den "fin" så den är... 2
Svar
21
· Visningar
2 271
Senast: gulkiwi
·
Hästvård Jag tror min pålle har fått rasp... Har ni nå bra tips på hur jag ska behandla det?
Svar
11
· Visningar
1 359
Senast: eldkyss
·
Hästvård Pratade med "min" vet igår och fick lite skrämmande siffror. Varför är vi svenskar så rädda för att avmaska våra hästar? I Brasilien... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 944
Senast: HannaZ
·
Hästvård Jo, jag är ju rätt nybörjare, men jag försöker lära mej... Igår träffade vi en kiropraktor som blev helförtjust i Geysir:cool: Fick...
Svar
12
· Visningar
1 464
Senast: Ingela_S
·
M
Hästvård Jag är helt desperat nu, jag vet inte vad jag ska ta mej till längre med hästen. Hästen bara tappar skor hela hela tiden på betet eller...
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag tycker det är så ledsamt när mans er en snäll och fin häst bara försummas. Okunniga ägare som i det stora hela inte bryr sig. Det är...
Svar
3
· Visningar
894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka