Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har ett treårigt hbl-sto som idag blir akut behandlad på S-holm för infektion i armbågsleden efter en spark i hagen igår. Har nu läst... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
14 554
Senast: JBL
·
Hästvård På min pålla, som jag inte har haft så länge, har jag nu sett att det är fullt med snusk och skorv mellan juverhalvorna. Hon har haft...
Svar
11
· Visningar
3 490
Senast: danilo
·
Hästvård Tänkte det vore roligt med en tråd för oss som håller på och få våra hästar i bättre hull eller/och finare i pälsen :) Vi lägger in... 2
Svar
30
· Visningar
3 438
Senast: Ayala
·
Hästvård Jag vill höra lite hur det har gått för era hästar som har haft gaffelbandsskada. Jag har ett 20-årigt halvblodssto som gjorde sig...
Svar
16
· Visningar
4 451
Senast: Evale
·
T
Hästvård Hur mycket vatten dricker en häst normalt per dag och finns det en "maxgräns" på vad som är tom farligt för hästen att inta per dag...
Svar
8
· Visningar
5 968
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Vilket märke är bäst? Emin Biofarm Clarver (hööks) Själv brukar jag brukar jag alltid använda biofarms men det är ju även dyrast...
Svar
7
· Visningar
1 564
Senast: Rosetten
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av båda? Är Ultra Shield verkligen lika bra som Föllinge?
Svar
16
· Visningar
4 811
Senast: Magnum
·
Hästvård Jag tycker inte det känns särskilt trevligt att dränka hästarna i en massa giftiga kemikalier, så jag tänkte satsa på på giftfria...
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: feel
·
B
Hästvård Hej Jag har funderingar på att skaffa en gräsreducerare till min häst, eftersom hon varit på väg att få fång tidigare år.. Jag undrar om...
Svar
1
· Visningar
1 055
Senast: Pinto
·
F
Hästvård Argg.. Hällde på Switch i går kväll vid 20 tiden o nu ööösregnar det.. :mad: Hur hade ni gjort, ny Switch eller har det hunnit verka?
Svar
4
· Visningar
1 041
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Hur tänker ni angående att bara fodra hästen med grovfoder? Självklart efter att man säkerställt näringsvärdena i fodret. Läste en... 2 3
Svar
49
· Visningar
6 619
Senast: Docka
·
Hästvård Veterinären var här på förmiddagen och kastrerade en hingst. Glömde fråga hur man skall göra idag? Ska han gå ut med kompisen i hagen... 2
Svar
39
· Visningar
4 465
M
Hästvård Hur fungerar detta med mask och sånt? Har min häst i en åretrunt hage och många av hästarna där har mask och nu är jag otroligt orolig...
Svar
2
· Visningar
2 253
Senast: TantEster
·
Hästvård Kan det se ut såhär när det finns pälsätare på häst? Området är på några bilder markerade för att visa hur utbrett området är...
Svar
5
· Visningar
1 347
Senast: Arwen
·
Foder & Strö Hej på er det finns säkerligen samma fråga på forumet redan men jag tycker det är lite krångligt o söka så därför skriver jag en...
Svar
6
· Visningar
1 310
Senast: poetin
·
Foder & Strö Hade en massör ute hos min pålle i dag. Hon hittade att njurarna var lite sväld på honom. Läste på nätet att 1 citron om dagen i 3...
Svar
8
· Visningar
3 850
Senast: Lavinia
·
T
Hästvård Om ni skulle rida 55mil på blandat underlag (allt från obanad skog till grusväg och asfalt), under tre veckor på en häst med bra hovar...
Svar
1
· Visningar
896
E
Hästvård Vårat sto har magrat av rejält nu på bara 8v. Hon är ett rejält långlinjerat halvblods sto på 17år 167cm mkh(gammal flyinge stam) som... 2
Svar
26
· Visningar
5 298
Senast: Madick
·
L
Hästvård Hejsan allihopa! Ny på forumet så ha överseende...;) Har ett problem som jag hoppas att någon vänlig själ kan ge tips om. Har...
Svar
13
· Visningar
1 611
Senast: Lemonade
·
Q
Hästvård Hur ser man på en häst att den är fet? I hela mitt liv har jag utgått från att man känner efter revbenen. Är det en vettig parameter?
Svar
9
· Visningar
1 344
Senast: kol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31