Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård hej! Min 4åring gjorde illa sig och stod på Ultuna ett par dagar för ca en månad sedan. Åkte på återbesök och han var då ohalt i det...
Svar
4
· Visningar
1 260
Senast: Sar
·
Foder & Strö Underlig fråga... visste inte vart jag skulle lägga tråden. :crazy: Jag har precis bytt från spån till torv till pållen. Han går på...
Svar
5
· Visningar
1 403
Senast: Bialitt
·
Hästvård Måste stalla in min Islänning .Eller jag har redan gjort det. Han står i en utebox med endast en stängseltråd framför sig Alltså är det...
Svar
11
· Visningar
1 293
Senast: thyrniròs
·
A
Hästvård Igår broddade jag pålle för första gången i vinter :bump: Han har spatt hö bak, och går därför snett med den hoven. Nu har han hunnit...
Svar
17
· Visningar
2 338
Senast: Atalantha
·
A
Hästvård Hej! Jag har funderat på att börja ge mina hästar fri tillgång till hösilage. De har inte fått det tidigare, så jag undar om detta kan...
Svar
10
· Visningar
1 938
Senast: Druvan
·
M
Hästvård Jag behöver tips och råd! Jag har en 11 årig valack som jag tävlat upp till 130, men har nu bestämt mig för att sälja den eftersom... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 324
Senast: Hambo
·
I
Hästvård Min häst har fått som en bula på ryggen, över ryggraden. Ser ut just som en bula. ´Hon ömmar lite när man trycker på den. Igår skrittade...
Svar
4
· Visningar
2 300
Senast: aidilutt
·
Hästvård Sökt här i trådarna men inte riktigt hittat svar... Undrar VAD man kollar på en veterinärbesiktning av häst? En "vanlig" alltså, inte...
Svar
15
· Visningar
1 939
Senast: Luchador
·
Hästvård Min häst har en ink som jag vill få bort. Har läst här på Buke och det verkar som Xterra är ett effektivt medel. Var får man tag på det... 2
Svar
36
· Visningar
10 335
Senast: Tez1
·
Foder & Strö en säck färdigblandat mysli/pelletsfoder på 25 kg, hur länge räcker en sån om man ger 2 liter per dag 2
Svar
21
· Visningar
4 466
Senast: Korven
·
Hästvård hej skulle vilja höra lite erfarenheter kring kastreringen av era små hingstar. hur gamla de var? gjorde ni det hemma i stallet...
Svar
5
· Visningar
1 055
Senast: Karinkallberg
·
S
Hästvård Har precis köpt mej en liten unghingst. Han var inte vaccinerad när jag köpte honom så idag har han fått första sprutan i...
Svar
12
· Visningar
3 992
Senast: valvis
·
Foder & Strö Sitter och letar ensilage/hö eftersom det vi har inte kommer att räcka, men jag blir så himla förvånad över priserna! Jag är väl... 2
Svar
28
· Visningar
2 926
Senast: aramis
·
Hästvård Har börjat fundera på att spårklippa mitt lurviga kallblod då han svettas för minsta lilla ansträngning och det sen tar otroligt lång...
Svar
10
· Visningar
2 460
Senast: anna__panna
·
Foder & Strö Hej! Jag "har" två hästar som står med uträknad foderstat och ett superbra hö med överskott i både energi och protein trots att ts är...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: heidi maria
·
Hästvård Nu har min häst lyckats igen, och denna gång trots enorma säkerhets åttaganden:cry: Trampat in en brodd från en framhov in i... 2
Svar
23
· Visningar
3 205
Senast: remmis
·
Hästvård Inte första för hästen, men för oss. Har haft klippta hästar förr, men det är länge sedan, och då klippte jag inte själv. Hästen...
Svar
7
· Visningar
1 162
Senast: Ingela_S
·
Hästvård Unghästen skall sättas igång efter 6 veckors vila och ska till min privata kamikazepilot! Där ska han bo i en ridhusbox och det ska bli... 2
Svar
25
· Visningar
2 638
Senast: ppiccolo
·
Hästvård Olja :idea: Att jag inet kommit på det tidigare! Min häst har jättelätt att bli statisk i pälsen. Den är aldrig minsta "fet", redan...
Svar
1
· Visningar
3 740
Senast: murran
·
P
Hästvård var hittar man en bra hovtång som klarar att verka ardenner hovar????..
Svar
7
· Visningar
3 675
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka