Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Hej alla! Jag upptäckte för någon dag sedan att min gamla b-ponny hade lite skorv vid manken. Detta har nu spritt sig på ett större...
Svar
3
· Visningar
867
Senast: Mynta2
·
Hästvård Jaha, pållen hade trampat av sig båda framskorna i hagen en dag och det blev akut att få dit skorna igen. Hästen är relativt ny här och...
Svar
6
· Visningar
1 255
Senast: mackan
·
J
Hästvård min häst började plötslit bete sig annorlunda. Hon skrapar med hoven i backen och ligger gärna ner? tar man upp henne så står hon en...
Svar
16
· Visningar
2 343
Senast: Gullan86
·
Hästvård Ja unger fär som rubriken lyder;) Kan man använda bot täcke mm på dräktigt sto? Tack=)
Svar
6
· Visningar
999
Senast: Gullan86
·
T
Hästvård Min kompis köpte en häst för drygt ett år sedan, med godkännt vet. besiktningsprotokoll. Hon bytte försäkringsbolag utan några problem... 2
Svar
20
· Visningar
2 222
Hästvård Ett varmblod som gått flera år på banan, skulle ni nöja er med en gårdsbesiktning eller (för att verkligen få veta skicket på hästen... 2
Svar
36
· Visningar
2 935
A
Foder & Strö Står i ett stall där upp till 4 fodringar ges per dag. "Upp till" gäller för det beror på hur mkt gräs mm det finns i hagarna. Som det...
Svar
4
· Visningar
1 066
Senast: Atalantha
·
Hästvård Jag flyttade min häst från Stockholm 70 mil norrut för två måndader sedan ungefär. Det är ju helt sjukt vilken annan miljö det är här...
Svar
14
· Visningar
1 829
Senast: mackan
·
Hästvård Mitt sto var sjuk förra året och magrade,fick ödem osv.Hon fick även hosta.Allt foder byttes ut (hittade inget fel på det,men bytte...
Svar
14
· Visningar
1 545
Senast: Sar
·
Hästvård Hejsan måste bara höra med er som har lite koll. En bekants häst besiktades idag inför försäljning. Hästen var helt ua genom...
Svar
6
· Visningar
969
Senast: TinyWiny
·
H
Hästvård Vad ska jag ta mig till? Min häst går på lösdrift med en häst vars ägare är bortrest och kommer hem om drygt en vecka. Under tiden tar... 2
Svar
21
· Visningar
2 777
Senast: Honeypixie
·
V
Hästvård Hoppas jag lagt tråden rätt .. Hur lång karenstid är det som gäller efter att kiropraktorn har vart och "lagt rätt" något på ens...
Svar
5
· Visningar
898
Senast: Ireland
·
Foder & Strö För några år sedan (ett-tvåca) köpte jag musli på granngården med örter i som var speciellt utvecklad för hosthästar.Blandningen hetter...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Sitter här på jobbet med en liten fundering, eftersom vi har ett föl i stallet jag står i. Alltså inte mitt föl. Fölet är nu 6... 2
Svar
39
· Visningar
4 856
Senast: Madick
·
Hästvård Hej! Har fått metacam utskrivet av min vet, för hovslagaren sa att han var lite röd under hovarna, och att han då skulle ha något...
Svar
15
· Visningar
3 462
Hästvård I ett av försäljningsstånden på Falsterbo Horse Show hittade jag ett nytt stallströ som jag blev nyfiken på. Finhackad halm, upphettad... 2 3
Svar
43
· Visningar
9 947
Senast: Bure
·
Hästvård Hur är det nu med vaccination och träning? Den kvällen vet kommer ut till stallet är det självklart en tömkörningsträning på 1 timme, 1½...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Minnaa
·
Hästvård Hoppas jag la det i rätt forum nu:o I alla fall vore det intressant att veta hur ofta ni verka era hästar? Ni som då har era hästar... 2
Svar
25
· Visningar
11 240
Senast: Cinora
·
Foder & Strö Är det någon som vet värdena på Mustangs lusern? Har hittat en åf för detta och dom ligger mkt lägre i pris än vad Krafft gör (är... 2
Svar
25
· Visningar
3 315
Senast: Natasja
·
J
Hästvård Min sto går på lösdrift och det är endast hon som har göriga ögon. Hon har det även på sommaren men då är dom mest rinniga och svullna...
Svar
16
· Visningar
4 849
Senast: Trani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka