Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö För att få en bra foderstat så gäller det ju att veta hur mycket kusen väger. Inte så lätt alla gånger! Vilken formel är bäst att...
Svar
5
· Visningar
880
Senast: moonlightgarden
·
J
Foder & Strö Prövade idag att ge min häst Ört-musli (från Eggersmann). Det var INGEN hit alls. En annan häst i stallet åt det med glädje, men inte...
Svar
11
· Visningar
910
Senast: Krabban
·
Foder & Strö Till en travare som ska omskolas till ridhäst? Han är inte tränad alls de närmsta åren utan har gått som sällskap åt en annan travare...
Svar
4
· Visningar
586
Senast: majola
·
B
Foder & Strö finns det säkert flera trådar om detta men jag undrar lite om en sak. Vi har nästan slut på hö och tvingas ev ge hästarna hösilage...
Svar
1
· Visningar
613
V
Foder & Strö Har en kanske något märklig fråga nämligen om det skulle kunna finnas nåt samband mellan hur mycket hästen skiter och hur foderstaten är...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: Gitti
·
I
Foder & Strö Vad bör pållarna ha förutom hö/ensilage? (Förstås beroende på värdet, komplement med kraft ;))Men MINERALER :confused: - hur löser ni...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: izza
·
H
Foder & Strö Jag träffade en kille på en foderkurs som talade om skillnader i önskad fiberkvalitet i grovfoder mellan extremt presterande hästar, som...
Svar
14
· Visningar
1 391
Senast: martha
·
A
Foder & Strö Vitlök är ju bra både för och mot det mesta, så därför ger jag det till mina och sambons fyra hästar. Är det någon som vet hur mycket...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: suisyola
·
M
Foder & Strö Ofta ser man inlägg här på foder sidan där man påpekar att hästen bör ha mer eller mindre MJ eftersom hästen väger si eller så mycket... 2
Svar
33
· Visningar
2 056
Senast: Gammeln
·
M
Foder & Strö Hej, kanske kan någon på forumet hjälpa mig med några bekymmer jag har med min Irish Cob kille, ca 575 kg, 10 år. Han äter i nuläget...
Svar
8
· Visningar
753
Senast: alpha
·
C
Foder & Strö Våra ston får fri tillgång på analyserat högvärdigt hösilage samt mineraler (Krafft grön) samt Multi vitamin från Krafft. Protein / MJ...
Svar
12
· Visningar
1 303
Senast: Chania
·
Foder & Strö Är det något man ska undvika? Min hippo basic hade tagit slut så hästarna fick lite fårpellets i stället. Kan det vara skadligt?
Svar
12
· Visningar
1 559
Senast: Francess
·
M
Foder & Strö Jag skulle vilja höra hur ni gör med analys om ni ger ensilage?? Vi köper av en bonde och har ingen aning om balarna kommer från olika...
Svar
6
· Visningar
881
M
Foder & Strö tänkte att jag äntligen skulle göra det, men hur gör man? vad kostar det? :eek:
Svar
2
· Visningar
751
Senast: music
·
S
Foder & Strö Vilka för- och nackdelar finns det med att ge sin häst korn?
Svar
16
· Visningar
1 183
Senast: Nickan
·
F
Foder & Strö Hur räknar man ut tillägget för dräktighetens sista 3 månader? Och vilka vitaminer är det stoet ska ha?
Svar
4
· Visningar
735
Senast: Magdalena
·
T
Foder & Strö Räknas de som kraftfoder eller grovfoder? Är de oftast mer konsentrerade per kg än ett riktigt bra hö? Tror ni de sätter lättare hull av...
Svar
4
· Visningar
3 139
Senast: tgd
·
Foder & Strö Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med foder. Jag har försökt att läsa mig till hur man lägger upp foderstater m.m men jag...
Svar
9
· Visningar
842
Senast: Linnuzzi
·
Foder & Strö Vad är riskerna med att överutfodra protein från kraftfoder? Jag har förstått att det bryts ner snabbare än protein från grovfoder, men...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: majola
·
C
Foder & Strö Jag har suttit i ca 8 timmar i sträck med analysreultat, foderbok av C.plank och några dussin misslyckade försök till foderstater och nu... 2
Svar
28
· Visningar
1 997
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband