Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård hej. om man har en häst som man tycker verkar stel i vänster bak, hon snubblar ofta med det benet, flyttar ut baken åt vänster vid...
Svar
6
· Visningar
1 679
Senast: iceland
·
Q
Foder & Strö Hur många är det här på Buke som fodrar med kraftfoder från Mitavite/Vitamite (som är samma bolag i grunden)? Och vad anser ni om Cool... 2 3
Svar
45
· Visningar
9 580
Senast: Lillen
·
Hästvård Hur och när använder ni dem? Hur exakta är de? Jag äger inte ens ett än.. /U
Svar
11
· Visningar
1 040
Senast: Lycanthrope
·
S
Hästvård Hejsan, jag har en fjordsto från tyskland som varje sommar "svullnar" om ögonen. Det är inte jätte mkt, men man ser att det är tjockare...
Svar
2
· Visningar
1 394
Senast: Bonyana
·
I
Hästvård Jag blir mer och mer förvånad över att folk blir helt hysteriska här i mina trakter när hästarna tappat en sko. Vi har flertalet hästar... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
14 800
Hästvård Hej. Har en häst som har fått några skorp liknande grejer på ett av sina framben. Ser ut som en skorpa men man ser att det är sår...
Svar
6
· Visningar
3 137
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Problem: Häst på bete vars högra bakben från skenbenet och nedåt är ett elefantben. Ingen svullnad, inga sår och ingen hälta. Går... 2
Svar
32
· Visningar
3 427
Senast: Speedway
·
Hästvård Min åring har lyckats få 2 st vårtor precis i mungipan. Lite oturligt då jag tänkt köra in honom....:crazy: Kan man göra något åt det...
Svar
9
· Visningar
1 375
Senast: Sar
·
Hästvård Min häst har pga av trauma en mycket liten hov. Hon tappade hela tån pga en hornklyfta som växte ner. När hästen blev ohalt så började... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 680
Senast: Mitra
·
Hästvård Har en polle som krubbiter i periodvis mycket, ibland mindre. Har kommit fram till att hon reagerar "negativt" på smärta (det gör väl... 2
Svar
33
· Visningar
2 754
Senast: Zandrah
·
V
Hästvård Vad hittar man i era medicinskåp och "förstahjälp-lådor" för hästar? Hade tänkt fylla min medicin-förstahjälplåda för hästen från...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Pancakes
·
Hästvård Min rara häst fick ett spel i hagen igår precis innan vi skulle ta in henne. Hon kastade sig åt sidan och sprang runt. Först trodde jag...
Svar
11
· Visningar
1 453
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård jag har ett surt gammalt sto, eller hade, kanske ja får skriva. efter att hon var iväg och betäckas, borta tre veckor, så kom hon...
Svar
3
· Visningar
888
Senast: vinkelina
·
Hästvård När kan man börja klippa? Min häst har redan blivit lite ruggig i pälsen, nu måste det ju vara för tidigt, men om ngn månad kanske? Vad...
Svar
3
· Visningar
645
Senast: Annie__
·
L
Hästvård Undrar om någon har någon erfarenhet? kan ju inte bara vara mina hästar som blivigt knäppa!! Vi har ett sto i stallet som brunstar...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: jassica
·
W
Hästvård Hej! Min häst har haft knäldesinflammationer och jag tänkte testa de omtalade back on track skydden men jag undrar bara NÄR ska man...
Svar
8
· Visningar
3 316
Senast: MonteRose
·
V
Hästvård Flytta gärna tråden om den ligger fel. Har fått pappret från vet idag att min häst är utdömd:cry: men h*n har skrivit fel färg. H*n har...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: Alexandra_W
·
C
Hästvård Hej! Det är nämligen så att jag ska ta hand om ens häst när hon är bortrest och jag har bara ridit ca ett år xd Jag skulle gärna vilja...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: CorneliiaaG
·
M
Hästvård Hej på er alla! Hur får jag mina skimmlar rena igen efter betet? De har bla kåda i pälsen... Har ni några tips så tar jag tacksamt emot :)
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Miss
·
  • Låst
Hästvård Nu så har jag varit ute och verkat en unghäst. Här är litet bilder... 8 9 10
Svar
182
· Visningar
15 223
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka