Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Var på min första hoppträning med min killes 5 åriga halvblods val. Det tog inte många minuter fören jag fick några hintar från folk att... 11 12 13
Svar
241
· Visningar
19 772
Senast: theresesandberg
·
A
Foder & Strö Någon som vet vad man kan använda för foder till en seg häst för att få den att bjuda mer vid ridningen?
Svar
9
· Visningar
8 941
Senast: aetm
·
A
Foder & Strö Har just läst en tråd där en person (och h*n är inte den enda ...) tvärsäkert slänger ur sig "sanningar" om olika fodertillskott (och...
Svar
13
· Visningar
1 445
Senast: lil-sis
·
Hästvård Min pålle har på bara ett par timmar fått rinnande ögon som ser lite svullna ut. Han försöker även klia sig. De ser inte röda ut och det... 2
Svar
27
· Visningar
7 298
Senast: Qosack
·
J
Hästvård För några dagar sedan upptäckte jag ett förändrat bettende när jag ryktade mitt arabsto. Helt plötsligt så högg hon emot mig! Hon som i...
Svar
12
· Visningar
2 998
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag har en flaska med cold gel stående. Nu behöver jag använda den, men då såg jag att den gick ut i augusti 2007! Går det inte att...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Hästen fäller i mängder för tillfället :confused: Känns helkonstigt att han börjar sätta päls redan?! Fler hästar som ruggar nu?
Svar
18
· Visningar
1 381
Senast: pinky
·
Hästvård vet inte om tråden borde ligga i sjukvård eller hästhantering men vi lägger den här och så får den väl flyttas isf. hästen fick för... 2
Svar
22
· Visningar
2 054
Senast: MalinSophia
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av detta foder? Är det ett ok foder? Smakligt, fräscht osv? Jag har ett sto som är väldigt känslig för...
Svar
12
· Visningar
1 301
Foder & Strö Har hört att det hjälper till att smörja lederna. Ngn som har provat det? Blev det ngn skillnad? Var får man tag i det om man vill... 2 3
Svar
41
· Visningar
6 506
Senast: Skalmeje
·
Hästvård Vad är involverat i utsträckande fasen av has/bakben ? Är mitt i en utredning och konstaterat är att inga som hellst reaktioner ömheter...
Svar
18
· Visningar
3 320
Senast: TITTI
·
Hästvård hej, började fundera på dessu huggormar, hittade ingen tråd så jag startar en nu! har själv aldrig varigt med om att hästen blivit biten... 2
Svar
28
· Visningar
7 655
Senast: Vita_N_6520
·
Hästvård Behöver lite hjälp att hålla tunga rätt i mun för nu har jag så många olika datum. Jag har 1 häst som grundad och klar, ska ha...
Svar
7
· Visningar
883
Senast: lil-sis
·
Hästvård Finns det någon vänlig själ här som skulle kunna ge en indikation på om nedanstående blodprovsvärden tyder på en infektion?? Eller...
Svar
2
· Visningar
9 764
Senast: puppan2
·
I
Foder & Strö Hej! Mitt sto är en mardröm att rida när hon brunstar. Hon vägrar när hon ska hoppa, är seg som ett gammalt tuggumi och är HELT...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: klars
·
Hästvård min herre får enorma skav av gummibootsen...nån som vet ett par som inte skaver så fruktansvärt:O?
Svar
7
· Visningar
1 298
Senast: Soffan74
·
N
Foder & Strö Nån som har erfarenhet av hösilage som är torrare än vanligt hösilage. Vet tyvärr inte värdena. Det borde ju göra att det inte bli...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag funderar på vilket foder som är mest ekonomiskt? Var inne på Granngården och inhandlade lusern, då travaren börjar falla ur igen...
Svar
19
· Visningar
1 543
Senast: Alexandra_W
·
M
Hästvård Min häst har under den tiden jag ägt honom haft problem med sadelknutor på ryggen (sadelläget) och bakom armbågen vid sadeljorden, till...
Svar
4
· Visningar
1 851
Senast: Popcorn
·
C
Hästvård Finns det någon här som har någon erfarenhet av borrelia på häst? Behöver lite feedback på om de hade höga värden eller låga? Behandlat... 2
Svar
32
· Visningar
3 761
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka