Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård hejsan!! jag är lite nyfiken på hur ni rider era gamla hästar. hur ofta och hur länge rider ni?
2
Svar
32
· Visningar
10 660
Senast: Jessie14
·
Hästvård Min tvååring fällde sin päls nästintill klart för ett tag sedan. Men nu har hon fått väldigt ruggig päls, ful man och svans? Blir lite...
Svar
9
· Visningar
986
Senast: Mauthoria
·
Foder & Strö I år har gräset i min sommarhage hunnit växa till fullängd innan jag fått dit några hästar för att beta - tidigare år har jag släppt...
Svar
6
· Visningar
1 532
Senast: ameo
·
P
Hästvård Hej mestadels på sommaren har jag fått för mig så får min häst vita små fläckar lite här och där. inte många men tillräckligt så man ser...
Svar
7
· Visningar
1 046
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Min ena småtting har kliat manen rejält, nu är frågan har hon fått eksem eller är hon "bara" allergisk? Jag hällde på Switch förra...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: Mia_R
·
C
Hästvård Har ni som gett era hästar finadyne märkt några biverkningar? Min har precis avslutat sin kur. Under medicinering har han blivit...
Svar
8
· Visningar
1 742
Senast: MonteRose
·
M
Hästvård Min donna har fått 'nåt' med sin ena bakhov, och min hovis kommer i morgon och hon ska då få av skorna och vara barfota eftersom hon är...
2
Svar
21
· Visningar
3 185
Senast: -moa-
·
Hästvård Ena hästen i stallet sitter fast i korset misstänker jag. Ägare ska kontakta massör/kotknäckre, men till dess, finns det något annat man...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 772
Senast: -moa-
·
Hästvård Hur kommer det sig att vissa hästar har rynkor på mulen, men inte andra? Kan det vara tecken på brist på något? Eller har dom bara...
Svar
9
· Visningar
1 584
Senast: Sinfonie
·
M
Foder & Strö Hjälp. Jag har fått massa äckliga kryp i mitt ny inköpta hö. Dom är knappt en millimeter stora och vita. Det kryllar av dom i hela höet...
Svar
2
· Visningar
1 820
Senast: Maléne
·
  • Låst
Hästvård Vilken effekt har den på hästen? Vad vill hon uppnå? Bakgrund: Det var vid tävlingar i Wiesbaden under pingsten som Whisper, som...
Svar
1
· Visningar
981
Senast: Boj
·
C
Hästvård Hästar ska inte äta klippt gräs, det vet jag. Men nu har det råkat hamna jätte lite klippt gräs i hästarnas vatten i hagen de ska stå i...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: chira
·
Hästvård Har en 18-årig valack som jag haft i snart ett år. En gång under detta året (i höstas) har han "fastnat" med ena bakbenet, släppte...
Svar
1
· Visningar
1 129
Senast: Qvistis
·
Hästvård Hittade igår kväll mina två ettåringar sovandes inne i lösdriften (har inte hänt att dom gått in där på väldigt länge nu) Tog in dom och...
Svar
6
· Visningar
920
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Vad sjutton kan det bero på??? Har faktiskt aldrig varit med om det förut... den är ju högsommar liksom och en av åringarna har...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: wrangler
·
S
Foder & Strö Hej! Tänkte dela med mig i mina funderingar här lite.. :) Hur tror ni att det skulle funka ifall man ger fri tillgång på löst salt...
Svar
15
· Visningar
1 328
Senast: Madick
·
C
Hästvård Ponny 11årigt valack. Han blev sparkad(antagligen) i hagen i förrgår och nu är han halt..Vet. var och se på honom och sade hur vi...
Svar
10
· Visningar
1 358
Senast: CK_
·
T
Hästvård Min kompis ska flytta sin häst till bete och sen vidare till nytt stall. Idag fick vi reda på att vi ev. har ringorm i stallet... Hennes...
Svar
5
· Visningar
2 640
Senast: lundsbo
·
Hästvård ja, typ hälften av de giftiga växterna som kan växa i en beteshage är ju fridlysta. OM man nu hittar giftiga växter i hagen, får man...
Svar
6
· Visningar
1 172
Senast: ginnies
·
M
Hästvård Hej! Det är så att en bekant till mig ev. ska till klinik & kolla upp sin häst. Angående denna hästs luftrör. Hästen har förut varit i...
Svar
3
· Visningar
1 508
Senast: Evale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldhamster ungar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp