Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hur gör man om man har en svårlastad häst en regnig dag? Om det tar tex 20 minuter att få in hästen i transporten, så hinner ju...
Svar
9
· Visningar
921
Senast: Atalantha
·
A
Hästvård Nu börjar det dra ihop sig. Min shetlandsponny ska iväg på foder till hösten, hon har fång och jag har inte möjligheten att ge henne det...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: Atalantha
·
Hästvård Kan hästar bli resistenta mot olika tillskott? Alltså, t.ex. om man ger b-vitamin året om, kan hästen då bli "immun" så att den inte...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: Orkan
·
Hästvård Anser ni att en häst som gått 2 månader på bete, rejäla hagar och mycket kuperad mark (Fallsbjörken i Dalarna, om det säger någon...
Svar
13
· Visningar
1 368
Senast: Trollungen
·
Hästvård Är nyfiken på om nån har erfarenhet av atopi hos häst! Jag skulle vilja veta hur den har fått diagnosen, om den har medicinerat och hur...
Svar
1
· Visningar
1 301
Senast: irma
·
Hästvård Har ju nyligen köpt en äldre ponny, 21 år. Frisk och pigg och gick igenom vet. bes. Ua.:D Men nu börjar jag fundera lite över hennes...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: Qosack
·
Hästvård Kan hästar få regnskållor överallt på kroppen? Eller måste det vara på ställen där det är fuktigt, t.ex. under täcken?
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Constance
·
Hästvård Kan en häst få svullen och hård nacke av stentramp? Vill inte kalla det späck-eller fångnacke, även om hästen ifråga hade en...
2
Svar
24
· Visningar
9 443
Senast: cristobal
·
J
Hästvård Jag har 2 eksem hästar här hemma och dom är båda hopplösa och kliar av sig sin fina man :cry: Jag undrar eftersom att min ekonomi...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Lolloo_
·
Foder & Strö Hur mkt betfor måste man ge för att det ska vara gynnsamt ur magsynpunkt?
Svar
11
· Visningar
1 472
Senast: Centaur
·
H
Hästvård Min häst har varit varm på insidan av kotan på ena frambenet ett par dagar. Hon har nu fått vila. Det började med att hon kändes lite...
Svar
7
· Visningar
4 142
Senast: hryttare
·
Hästvård Tjockponnyn har bantats lite men är fortfarande en tjockponny. Har senaste 4 - 5 dagarna gått munkorgslös i vinterhagen, pga skyfall i...
Svar
6
· Visningar
869
Hästvård Om tråden ligger fel vore jag tacksam om moderator ville flytta den... Situationen är denna: står i ett litet stall med bara två...
Svar
17
· Visningar
1 185
Senast: Sandra78
·
Hästvård Min femåring är stel i vänster bakben. Svårt att kratsa hoven vill inte riktigt böja benet. Rör sig stelt och "tappar" bakdelen på...
Svar
8
· Visningar
1 697
Senast: maria21965
·
R
Foder & Strö Någon som har tips om ett pelletrerat foder som är lämpligt för en häst som blir tjock vid åsynen av gräs och har fångbenägenhet samt...
Svar
12
· Visningar
1 730
Senast: vigmir
·
G
Hästvård Hej Har blivit med egen betesmark och har en och annan undring. Jag har förstått att betesmarken måste putsas för att den skall må bra...
Svar
15
· Visningar
2 264
Senast: cristobal
·
Hästvård Det är såhär: I förrgår skulle jag ut och rida, och såg att ena bakskon satt löst på ena sidan. Så jag hämtade några sömm att slå i så...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: Kallebus
·
H
Hästvård Kan en häst få reumatiska besvär? Vad gör man åt det i så fall? Bara en tanke, inget aktuellt fall just nu.
Svar
6
· Visningar
3 759
Senast: fluffig
·
Hästvård Pålle har lyckats sparka sig själv eller något i hagen och fått en rejäl bula där han har såret. Tror ni att det kommer gå ner eller...
Svar
6
· Visningar
822
L
Foder & Strö Hej! :) Jag har ett d-ponnysto som inte äter upp mineralerna och vitaminerna. Jag har verkligen försökt. Jag blandar maten men hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 674
Senast: Ylva86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp