Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Hej! Det är så att en bekant till mig ev. ska till klinik & kolla upp sin häst. Angående denna hästs luftrör. Hästen har förut varit i...
Svar
3
· Visningar
1 508
Senast: Evale
·
Foder & Strö Hur ska kvoten för Mj/Smbpr ligga när det gäller en 1-årig shettis? /Lizzie
Svar
7
· Visningar
1 163
Senast: lizzie
·
H
Hästvård hej! måste ha lite tips och råd. har varit på jakt efter häst och har nu hittat en häst (skimmel) som verkar toppen:) probelemet är...
2
Svar
21
· Visningar
3 633
Senast: Royal_Horses
·
R
Hästvård har en islandshäst hemma med utläkt spatt , hittade denna sida: http://www.backontrackshop.se/product.asp?product=12 ¨ där det...
Svar
9
· Visningar
2 601
Senast: gazira
·
Foder & Strö Jag läser mycket faktaartiklar och forskning om "foderrelaterade sjukdomar" som fång och korsförlamning och har lagt märke till att...
2
Svar
30
· Visningar
2 836
Senast: independent
·
Foder & Strö Hej! Jag var och hälsade på min gamla foderhäst idag :love: och han verkade må bra...men jag har en fråga till er foderkunniga...
Svar
14
· Visningar
1 763
Senast: Laguna
·
Foder & Strö Jag är ju som sagt nybörjare på det här, det är mitt första år med eget hösilage. Jag har en erfaren bonde som slår o plastar åt mig...
Svar
5
· Visningar
4 119
Senast: korneva
·
Foder & Strö I år tar jag in mitt egna hösilage för första gången:laugh: Dom börjar slå imorgon. Men som sagt när är det bäst o ta analysen...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: korneva
·
S
Hästvård Jag håller på att ringa land och rike runt, men får inte tag i någon hästkunnig person. Distriktarna är dåliga på häst. Mitt problem...
Svar
9
· Visningar
2 997
Senast: Lahtel
·
T
Foder & Strö Sitter här i sommarvärmen och planerar hur mycket foder som jag behöver köpa inför vintern. Har koll på ett ungefär vad dom stora...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: Masse
·
Foder & Strö Vilket muslifoder använder du? :laugh:
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 080
Senast: pastejja
·
Foder & Strö I mitt stall är det väldigt många som ger sina hästar bananer dagligen. Det säjs att det är kalium i dem som då ska vara lugnande på...
2
Svar
20
· Visningar
14 086
Senast: lizzie
·
E
Foder & Strö Kan hästar äta jordgubbar?
Svar
12
· Visningar
8 722
Senast: TinyWiny
·
U
Hästvård Är det någon som känner till detta? Hur smittsamt är det? Vilka symptom ger det? Kan det förebyggas/behandlas? Vaccination? Har...
Svar
6
· Visningar
1 617
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min häst brukar få som en liten sårskorpa runt fästingarna, och efteråt blir det som en liten knuta just vid bettet, precis som det...
Svar
4
· Visningar
2 684
Senast: Elina8
·
Hästvård Någon som vet vilken som är den vanligaste sömstorleken (Mustad) till ett normalstort halvblod med vanliga ridhästskor?
Svar
10
· Visningar
3 044
Hästvård Jag har en två veckors fölunge som veterinären tittade till idag. Hon är väldigt instabli i bakkärran och vet rek skoning för att hjälpa...
2
Svar
23
· Visningar
3 712
Senast: Mitra
·
Hästvård Hade tänkt låna ut ponnyn och veterinärbesiktigade honom i torsdags (igår) och när vi kom till böjprovet så fick vi inte böja vänstra...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: linnsan
·
Hästvård Vet att många bukeare kan tänka sig att skänka hästen till katterna på Zoo när dagen väl kommer, det skulle även jag kunna tänka mig...
Svar
7
· Visningar
1 303
Senast: Seabaz
·
S
Hästvård I morgon ska min (förhoppningsvis) blivande häst veterinärbesiktas. Ingår det vanligtvis röntgen eller är det något man måste "beställa"...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: Tant Brun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?
  • Vad gör vi? Del CXCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp