Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Pålle har lyckats sparka sig själv eller något i hagen och fått en rejäl bula där han har såret. Tror ni att det kommer gå ner eller...
Svar
6
· Visningar
823
L
Foder & Strö Hej! :) Jag har ett d-ponnysto som inte äter upp mineralerna och vitaminerna. Jag har verkligen försökt. Jag blandar maten men hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 674
Senast: Ylva86
·
Hästvård Slängde på min insektskänsliga häst ett flugtäcke med hals för någon vecka sedan. När jag tar in henne går hon med mycket kort steg...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: Jaxonmaxon
·
Hästvård Vår ponny hittade en traktor att klia sig emot imorse, så nu är manen och rumpan ordentligt insmorda med olja/fett/smuts. :mad: Vad är...
Svar
3
· Visningar
645
Senast: Neinor
·
U
Hästvård Kan man ha liniment och sedan linda benen? Rekomentationer på bra liniment till lite tuffare träningar?
Svar
7
· Visningar
945
Senast: Tagliabue
·
N
Hästvård Min 11 åriga valack har börjat kissa så himla mycket, det känns inte normalt! När man tar in honom i boxen så ställer han sej alltid...
Svar
10
· Visningar
15 973
Senast: poniihest
·
T
Foder & Strö Vi håller på att skaffa oss en häst (B-ponny) och nu undrar vi vad för typ av skillnad det är på höet om det skulle vara från förra...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: pinky
·
Hästvård Mini har nu fått foderstrupsförstoppning för andra gången, så på onsdag bär det av till klinik för att kolla så det inte blivit en ficka...
Svar
5
· Visningar
1 590
Senast: korneva
·
V
Hästvård Idag kom dommen. Spatt på ena bak (mellersta leden). Han är rejält halt på det benet. Plus om om det inte vore nog, mycket...
Svar
19
· Visningar
1 565
Senast: Lenita
·
Foder & Strö Fortsätter ni att ge fodertillskott under betesperioden? Alla tillskott, mineraler, glukosamin, msm, örter, kiselkur, enzion och allt...
Svar
19
· Visningar
1 560
Senast: eiwo
·
Hästvård OBS: Detta handlar inte om min häst eller någon utav de hästar jag rider (tror jag skrivit i en annan tråd att en av "mina" hästar...
Svar
17
· Visningar
2 137
Senast: Centaur
·
Hästvård Hur länge ska man egentligen låta hästar "göra upp" och bråka i hagen? Hur tycker ni på buke att man ska gå till väga när en häst får...
Svar
12
· Visningar
2 974
Senast: TessieW
·
B
Hästvård och tränset ligger. Villka gör det? Och varför? Sälv gör jag det för att det är snyggt :D
2 3
Svar
47
· Visningar
4 213
J
Hästvård Jag behöver tips och råd om hur jag kan få ökad hovtillväxt på min häst! Har försökt med att lättblistra kronranden, tvättar och smörjer...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 270
Senast: mirona
·
Hästvård Hittar inte det jag vill veta på infosidorna, kanske ni därute vet mer. När man läser om det så lägger det sig ju som en hinna så att...
2
Svar
29
· Visningar
4 336
Senast: Novali01
·
Hästvård Jag har missat vaccinationen! Hur det nu kunde gå till med alla vet.besök jag har haft senaste halvåret, det begriper jag inte, och ni...
Svar
6
· Visningar
763
Senast: Nela88
·
Hästvård Min häst fick detta i lördags kväll och vart riktigt dålig! Men iaf, hon går nu och hostar/harklar sig och verkar lite allmänt...
Svar
10
· Visningar
1 393
Senast: Shark
·
N
Foder & Strö Hej vad bör jag tänka på, jag ska köpa min första häst och hästen har nu haft fri tillgång på hösilage i bal i hagen. Själv tänker jag...
Svar
6
· Visningar
1 318
Senast: Korven
·
A
Foder & Strö Min vall klipptes igår, och evt kommer vi pressa och plasta ikväll, beroende på vädret (imorgon) o Ts. Har läst nånstans att man kan...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: Mynta2
·
V
Hästvård Står och pillar bort muggskorpor på ena bakbenet och plötsligt viker sig benet. Framsidan av hoven och upp till kotan ligger plant mor...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Mattsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp