Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hjälp! Jag är nojig över minsta lilla sparkskada min pålla får och behöver hjälp med lite åsikter :) Mitt sto har fått en sparkskada...
Svar
11
· Visningar
2 896
Senast: TessieW
·
Hästvård Nu har min häst ÄNTLIGEN efter 1 1/2 års hälta fått rätt diagnos. Han skall göra en karpaltunnel operation på torsdag och jag undrar om...
Svar
7
· Visningar
3 818
Senast: jassica
·
Hästvård Hej! Jg har märkt att min 16 åriga ponnys ben har börjat knaka när han går lugnt i boxen efter att stått en längre period. Han rids 5...
Svar
15
· Visningar
1 878
Senast: rabbe
·
L
Hästvård Min häst håller på att bli svart på vissa områden.. Hans vanliga färg. han håller på att få ål. och så har han blivit jätte svart om...
Svar
13
· Visningar
2 035
Senast: Qvistis
·
T
Hästvård Min häst har blivit öm i sin rygg. Det hände bara sådär så jag misstänkte träningsvärk då han gått riktigt bra ett tag och jobbat...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Qvistis
·
K
Hästvård min häst är vuxen och har en hög normal temp ,kring 38,1 han har nu under senaste månaden flera gånger haft en mycket högre temp...
Svar
1
· Visningar
2 172
S
Hästvård Om man ska köpa en häst och får reda på sjukdomshistoria och tidigare skador - vad ska man akta sig för och när ska man "börja dra...
Svar
12
· Visningar
1 606
Senast: Stinat
·
Hästvård I Augusti förra året fick jag överta en 25årig Dponny. Han har kvickdrag, och får pecnillin mot detta, enligt förra ägaren ska...
2
Svar
21
· Visningar
1 748
Senast: Skuggabaldur
·
G
Hästvård Ja jag har inte riktigt förstått det här med att spruta. Alltså, varför sprutar man, och vad händer egentligen när man sprutar? Har...
Svar
7
· Visningar
760
Senast: Gullegrisen
·
Foder & Strö Är det giftigt för hästar? Ska ev hugga ett stycke till hö, men det växer ganska mkt hundkäx där. Jag hörde någon som sa att det var...
Svar
5
· Visningar
2 632
Senast: L8P8
·
Hästvård Nu behöver jag all hjälp och råd jag kan få. Har ett 11-årigt varmblodssto med spatt VB. Hon är nu inne på sin tredje spruta med...
Svar
6
· Visningar
2 426
Senast: vigmir
·
Hästvård Jag undrar om någon vet om hästar kan drabbas av öronskabb, öroninfl eller liknande som gör att de kliar sig mycket. Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 243
Senast: TinyWiny
·
P
Hästvård Hur lång tid tog det för era hästar som hade bukandning att bli bra? Våran arab har nu haft problem med det några månader, han har...
Svar
4
· Visningar
2 098
Senast: kryddan
·
Hästvård Köpte pulver i påsar som man ska blanda med vatten. En påse sätter man oöppnad (enligt tydliga instruktioner) i ljummet vatten i ca 5...
Svar
5
· Visningar
922
Senast: sita
·
Foder & Strö Hej, ha hört att Protexin gut balancer ska vara bra om hästen är lite lös i magen? nån som vet? tacksam för svar:)
Svar
10
· Visningar
3 055
Hästvård När hästen tappat en sko och man inte hittar den, kan man ta en ny sko och sätta dit den själv utan att rikta först? Hovslagarn brukar...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: Ellyne
·
Hästvård Hej! Min häst ska snart besiktigas eftersom hon ska säljas, MEN ja vet inte om hon kommer gå igenom böjproven på besiktningen. Eller jag...
Svar
13
· Visningar
1 582
J
Hästvård Jag har byggt uteboxar, tanken är att de skall kunna gå ut och in i vinter som lösdrift. Men jag måste plantera någon växt buskar eller...
Svar
6
· Visningar
2 187
Senast: Qosack
·
Hästvård Fick ett samtal från en bekant vars travare inte mår så toppen. Det började i fredags när de trodde hon hade kolik och efter tempning...
Svar
2
· Visningar
1 419
Senast: dee79
·
H
Hästvård Vet måste ju skriva ut recpet på avmaskning, men måste dom kolla på hästen först eller kan man be en vet man inte brukar ha att skriva...
Svar
1
· Visningar
588
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp