Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Hästvård hur länge kan man rida stoet normalt efter betäckning fram till fölning.. nåt man ska tänka på.. speciellt i början..? Hur gör ni...
Svar
6
· Visningar
1 716
Hästvård Hej! sitter och surfar på internet och funderar på min häst andnings problem. har tänkt att det blir bättre med träning men det gör det...
Svar
17
· Visningar
1 135
N
Hästvård Nu skriiver jag igen om min älskade halvblodsval som har artros mellan 6 och 7 halskotan har efter många funderingar hit o dit beslutat...
Svar
16
· Visningar
1 736
Senast: Ylva86
·
C
Foder & Strö Läste att man skulle undvika att ge hästar sly från björk,någon som vet varför?
Svar
9
· Visningar
5 589
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Stallkompisen ska ge älgört till sin pålla, och det visade sej att det växer i massor hos mina föräldrar. Så jag tänkte plocka av och...
2
Svar
24
· Visningar
8 496
Senast: Centaur
·
Hästvård Det har vräkt ner nu i flera dagar och jag har mitt snart 4 veckors föl inne med mamma såklart på nätterna, på dagarna går de ute och...
Svar
18
· Visningar
4 002
Senast: Sambeon
·
L
Hästvård När jag kom till stallet en dag så hade min ponny en liten svullen mjuk knöl på halsen. Vi tänkte att det var förmodligen en fettknöl...
Svar
2
· Visningar
1 151
Senast: Lolloo_
·
Hästvård Vilka grader ska hovens vinklar har för att ligga på en normal nivå?
Svar
3
· Visningar
709
Senast: Zanta
·
K
Hästvård .. i dag var det dags. Gamla tråden: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=937360 07.30 19/5-09, Skrevs min häst in på...
2
Svar
25
· Visningar
7 708
Senast: charmant
·
M
Hästvård va alldeles geggi runt ett öga vad kan det bero på:confused:
Svar
4
· Visningar
750
Senast: Soraya
·
R
Hästvård Ja, som rubriken lyder:Vad heter vaccinet för botulism? Står botox i passet, ska ringa vet på måndag då vi ändå ska dit på tisdag i...
Svar
5
· Visningar
850
Hästvård min häst står i travträning,men jag är där och pysslar om min häst vid tid. Hon har gjort illa sig och har ett "fint" sår på ena benet...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: zilla
·
Hästvård En av hästarna i stallet som jag står i har senaste veckorna magrat av enormt, och är i dåligt allmänskick (låg, äter dåligt...
Svar
16
· Visningar
8 819
Senast: Niela
·
T
Foder & Strö Någon som vet någon bra mineralbalja man kan köpa att ha på betet? Vad använder ni?
Svar
11
· Visningar
2 963
Senast: godishanna
·
Hästvård Jag fick med mig metacam från kliniken för nån vecka sedan och idag kom fakturan, höll på att få en chock när det stod att metacamen...
Svar
6
· Visningar
7 180
Senast: Hambo
·
Hästvård Min häst har fått eksem framför ljuvret, det är hårda krustor och hon anser att det kliar så skönt när jag tvättar och smörjer. När...
Svar
4
· Visningar
1 118
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag minns att jag läste en tråd om detta, men nu kan jag inte hitta den. Är det någon som vet var jag ska leta? Åsa
Svar
1
· Visningar
1 176
Senast: Kajkan
·
Hästvård är ett uttryck jag stött på flera gånger nu, men vad innebär det? Sökte lite bland gamla trådar men var inte väldigt informativt...
Svar
4
· Visningar
1 444
Senast: Pancakes
·
F
Hästvård Blir så jäkla trött och less på en av mina hästar. Har haft honom i ett år och jag har knappt kunnat rida på honom. Det hela började...
Svar
14
· Visningar
3 097
  • Låst
Hästvård Kolla masken är slut på mitt apotek, dessutom tycker jag det är svindyrt med 300 kronor för en låda med en plastpåse i . Kan man ta...
Svar
4
· Visningar
928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp