Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård vad är symptomen på att njurarna lägger ner på en häst? pållan har inte kissat inatt, och jag blir supernervig eftersom hon är sjuk, har...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: sinner
·
M
Hästvård Har fått tillbaka kolla masken och det vissa sig att min häst har 250 på lilla eller stora blodmasken. Kan man avmaska med fyrantel...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Madick
·
Hästvård I sommar ska jag vara med på en ridkurs tors-sönd och jag ska ha med mig min egen häst. I vintras hade stallet (en ridskola om drygt 30...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: Jettan
·
Foder & Strö Har en liten dispyt med min familj då vi har olika uppfattning om våra islänningars foderstater. Vad tycker ni om foderstaterna och vad...
2
Svar
24
· Visningar
1 848
H
Hästvård Anta att en häst visar hälta på böjprov. Veterinären bedövar bort och lokaliserar hältan. Så långt lika på alla ställen jag varit. Men...
2
Svar
26
· Visningar
3 463
Senast: SeagirlM
·
K
Hästvård Hej! Min häst har som svullnader vid sidan av manken, dessa är liksom lite hårdare än kringliggande muskelvävnad. Någon som vet vad...
Svar
18
· Visningar
6 371
Senast: Kissan
·
Hästvård Tänkte höra om någon mer än jag råkat ut för detta? Har ett konstigt problem med mitt 4-åriga sto Tindra. Hon har som liten fått...
Svar
6
· Visningar
1 295
Senast: Java87
·
M
Hästvård Hur behandlar ni hästens ben efter ett hårt ridpass? När värmer ni och när kyler ni (vår/sommar/höst/vinter)? Och med vad?
Svar
19
· Visningar
1 344
Senast: Gargoyl
·
Hästvård Kunde vara kul att höra lite argument från er om vad som är värst och ni får bara välja en av dem. Så vad är skadligast för hästen. Om...
2
Svar
25
· Visningar
2 114
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Min häst är ju som sagt halt och nu kollad av veterinär. Antagligen överansträning eller vrickning (båda fram). Vila 4-6 veckor + butta...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Alpin87
·
Hästvård Undrar om ni ger era hästar något medel innan ni släpper ut dem på sommarbete?? Vad tycker ni isåfall funkar bäst??
Svar
18
· Visningar
3 436
Senast: sweep
·
Hästvård har ni en häst som haft hovbensbrott? hur läkte det? vad gjordes? hur påverkar det ridningen?? tacksam för svar!
Svar
10
· Visningar
2 643
Senast: icca78
·
A
Hästvård Veterinären kommer på måndag så jag försöker inte självdiagnostisera men självklart undrar jag ju vad det kan vara. På insidan av senan...
2
Svar
22
· Visningar
7 435
Senast: Centaur
·
Hästvård Tycker ämnet är oerhört viktigt då det har blivit ett stort problem på humansida och riskerar att bli lika allvarligt på häst. Kort...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: Centaur
·
Hästvård Har tänkt att köpa en 17-årig men ägaren ringde och berättade att de varit och blodbehandlat för en stukning i förstärkningsbandet till...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: _Runaway_
·
M
Hästvård Har varit in och ut med min häst på klinik flera gången sen feb 09. Tänkte jag skulle kolla med er alla vad ni tycker och tänker om...
Svar
7
· Visningar
901
Senast: Magendy
·
S
Hästvård Upptäckte nyss att mitt sto inte gick rent. Syns inget i skritten, utan tar ut steget fint, men i travet går hon orent till och från på...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: virapira
·
Foder & Strö Hur länge står den sig när den är i en fodertunna?? Hästarna ska ju ut på bete nu och det är jätte mycket betfor kvar.
Svar
6
· Visningar
955
Senast: Ylva86
·
Hästvård Är det någon som fått gallor som effekt av isbalsam/annan kylgelé? Jag användar isbalsam eller motsvarande väldigt sällan, men gjorde...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: trofé
·
A
Hästvård Ska tävla imorgon och hästens svans är lite tanig. Funderade på om jag skulle fläta kvällen innan men det är ju inte snyggt om den är...
Svar
14
· Visningar
1 502
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp