Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag hade hovslagaren ute i veckan och min häst som vanligtvis är något ryckig i bakbenen och har svårt att slappna av till en början...
Svar
7
· Visningar
1 248
Senast: Casteloro
·
Hästvård Min halvblodsvalack har en bedrövlig man & svanstillväxt. När jag köpte honom förra sommaren så hade han i princip bara några "testar"...
Svar
1
· Visningar
809
Senast: bananflugan
·
Hästvård Fick igår veta att pållen hade fått en muskelslitning fram.. Det lät väldigt allvarligt när hon förklarade det som en "flärp som bara...
Svar
4
· Visningar
3 523
Foder & Strö Jag har en lånehäst hemma över sommaren och har upptäckt en mycket iriiterande sak hon gör. Hon tuggar på impregnerade stolpar och så...
Svar
16
· Visningar
1 815
Senast: Inte_Ung
·
J
Foder & Strö Hejsan, Har ett liten fundering. Ska göra om stallet och får lite problem med höförvaringen denna vinter bara. Kan man förvara höet i...
Svar
6
· Visningar
2 555
Senast: Burza
·
Hästvård Jag känner mig totalt utlämnad med min sjuka häst. Jag behöver era råd och tips på hur jag ska lösa denna härva. För just nu känns det...
2
Svar
37
· Visningar
4 447
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Var inne och tittade på vårt kända hästsportsvaruhus! Under deras nyheter finns det något sem heter B-Vitamin ponny! Behöver ponnyn...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: ameo
·
Hästvård Ponnyskrället har på okänd vis lyckats haka fast sitt eksemtäcke i stängseltråden inatt, och slitit sönder magplattan på det. Han rörde...
Svar
4
· Visningar
1 203
G
Hästvård Hej Har en fråga som jag gärna vill ha hjälp med. Jag tycker att min häst då och då ställer sig i "kisställning" men det kommer...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: stalltanten
·
Foder & Strö Hej! Har precis fått reda på att min häst är överkänslig mot timotej och ska i största möjliga mån undvika det. Går det över huvud...
Svar
4
· Visningar
3 183
Senast: Inte_Ung
·
R
Hästvård Jag har ingen aning om den här hamnar rätt nu=) Men i alla fall. Jag har lite funderingar kring betessläppet. Jag har alltid släppt i...
Svar
4
· Visningar
1 090
Senast: rare
·
N
Hästvård När jag tog in min 5åring igår var han skithalt. (2-3 grader) på vf. :( Varm och svullen i ffa senskidan och hade puls i kotan. Ej öm...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: neferra
·
E
Hästvård Min 1 åring slog upp halsen i en bräda i vintras. (Helt ofarligt men mitt i muskelbästena) Har fått en liten förhårdnad 30 cm bakom...
Svar
3
· Visningar
773
Senast: ezze79
·
H
Hästvård Jaha, då ska dottern ut på sin första dressyrtävling. Jag, som gammal hoppryttare, kan ju inte det här med att knoppa manen... Hur gör...
Svar
3
· Visningar
1 278
Senast: Eliseeh
·
Hästvård Min häst har nu varit konvalecent i fyra månader pga knäledsinflamation bak som inte vill ge med sig. Hältan syns endast i galopp, inget...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: maria_b
·
D
Hästvård Nu när sommaren närmar sig och hästen precis har släppts ut för att gå ute dygnet runt behöver jag något som håller flugorna borta...
Svar
7
· Visningar
9 733
Senast: ezze79
·
M
Foder & Strö halli hallå! behöver ett "utfyllnadsfoder" att ge till min pålle sas. han är väldigt het och behöver hållas mätt! hade tänkt att börja...
Svar
12
· Visningar
1 254
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Har ett föl som nästa vecka är tre månader gammal. För 13 dagar sedan diagnostiserades lunginflamation på henne. Hon fick pencillin i...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: tya
·
C
Hästvård Som ni kanske vet står tösen på boxvila med spricka och inflammation i benet. Nu har det gått två månader sen hon ställdes på box och...
Svar
4
· Visningar
690
Senast: fean
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder, hur sjutton gör man? Har en åring jag tänkt ställa ut och då ska man ju visa den manfria sidan mot domaren...
2
Svar
33
· Visningar
8 730
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp