Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Varför står han och slänger såhär med huvudet? igår gjorde han det även vid ridning vilket gör att han knappt går fram, dessutom blir de...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 552
A
Foder & Strö Hur räknar man ut kalcium/fosfor halten mellan havre och betfor? Om man tex ger ½skopa havre hur mycket betfor (uppblött) ska man då...
Svar
2
· Visningar
1 557
Senast: korneva
·
S
Hästvård ja, över stoets bakdel då..:o min new forest har mycket mysko bulor på varje sida om vulva, flera på varje sida, längs med om ni...
2
Svar
28
· Visningar
2 088
Senast: sinner
·
Hästvård Detta har jag hört nämnas ett par ggr nu i våras och senast igår. Vad tusan menas med det? Att det skulle va en muggsommar? Hur vet...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: Ylva86
·
Hästvård Hej! Vår ena häst har fått en park på skenbenet strax under hasen på utsidan. Han är inte särskilt varm eller svullen, dock har han...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: bergsanka
·
A
Hästvård Jag har blivit ägare till en islandshäst som har eksem i mankammen. Jag har köpt ett eksemtäcke till henne. Men måste man verkligen...
Svar
14
· Visningar
1 536
Hästvård Undrar om ni klipper av sommarpälsen på era hästar när dom är täckta dygnet runt med exemtäcke? Min häst har ganska tjock sommarpäls...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: kryddan
·
Hästvård Natten till igår så rymde min lilla pålle ut ur hagen och skar sig då i hasvecket eller vad man skall kalla det på eltråden. Hur ska jag...
Svar
12
· Visningar
1 360
Senast: urkella
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 155
Senast: Constance
·
D
Hästvård Jag är ett sto som är konstaterad dräktig i ca 20 dygn nu och jag såg i hennes pass att det är dags för den årliga cacineringen mot...
Svar
2
· Visningar
680
Senast: lillamy73
·
Hästvård hejsan min märr har överben på 3 av fyra benen:crazy: hon hoppas lätt o rids i dressyr. har aldrig varit halt pga detta. överbenet...
Svar
6
· Visningar
961
Senast: incognito
·
T
  • Låst
Hästvård Vad anser ni om "munkorgar" så att hästen/ponnyn inte kan få i sig så mkt gräs?
Svar
3
· Visningar
807
Senast: Boj
·
Hästvård Var ut till hästarna för en stund sen och ena hästen är tjock i båda bak. Inte tjock som i lite gallig utan mera lymfangit-tjock:eek...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: Kallebus
·
R
Hästvård Har en fundering som jag gärna vill ha lite hjälp med...Har fått hem en häst på prov som inte har varit riden på länge, ca 2 år. Provred...
2
Svar
28
· Visningar
2 371
Senast: Bialitt
·
U
Hästvård Min häst har på bara tre veckor fått alldeles för långa hovar fram. Bak verkar de inte ha växt mer än vanligt. Hade hovslagaren ute för...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: Alexandra_W
·
A
Hästvård Jag tror att hästen jag rider har fått ett underben. Det har blivit en knöl precis under knät. Han är inte halt eller ömm på knölen...
Svar
6
· Visningar
1 171
Senast: molle2
·
Hästvård Är lite nyfiken på hur det har fungerat för er som tagit beslutet att ha era vuxna, tidigare skodda, hästar barfota. Varför valde ni...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 544
Senast: jenny-91
·
I
Hästvård Undar vilken blandning ni har som använder kopparsulfat till era hästar? Skall prova till min häst med bärrandsröta. Viricon har vi...
Svar
9
· Visningar
17 241
Senast: Isis2
·
Hästvård Har ni varit med om det någongång? Att ni klippt hästen och att det inte växer ut igen på väldigt länge? Jag klippte min häst i...
2
Svar
25
· Visningar
5 160
Senast: MalinSophia
·
S
Hästvård Vet ej om jag lagt denna tråd rätt, isåfall får ni gärna flytta den ;) Jag har tänkt bege mig söderut och provrida ett antal hästar...
Svar
7
· Visningar
1 200
Senast: AnneSofie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp