Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har tänkt att köpa en 17-årig men ägaren ringde och berättade att de varit och blodbehandlat för en stukning i förstärkningsbandet till...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: _Runaway_
·
M
Hästvård Har varit in och ut med min häst på klinik flera gången sen feb 09. Tänkte jag skulle kolla med er alla vad ni tycker och tänker om...
Svar
7
· Visningar
904
Senast: Magendy
·
S
Hästvård Upptäckte nyss att mitt sto inte gick rent. Syns inget i skritten, utan tar ut steget fint, men i travet går hon orent till och från på...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: virapira
·
Foder & Strö Hur länge står den sig när den är i en fodertunna?? Hästarna ska ju ut på bete nu och det är jätte mycket betfor kvar.
Svar
6
· Visningar
955
Senast: Ylva86
·
Hästvård Är det någon som fått gallor som effekt av isbalsam/annan kylgelé? Jag användar isbalsam eller motsvarande väldigt sällan, men gjorde...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: trofé
·
A
Hästvård Ska tävla imorgon och hästens svans är lite tanig. Funderade på om jag skulle fläta kvällen innan men det är ju inte snyggt om den är...
Svar
14
· Visningar
1 502
Senast: Jerseyite
·
Hästvård Beställde med en liten burk NostrilVet när jag tog hem min första omgång LitoVet. Provade "puffa" in i hästarna igår kväll för att se...
Svar
12
· Visningar
7 217
Senast: melen
·
A
Hästvård Detta är ett sto på fem år, vbl travare, egen uppfödning, har alltid varit hos mig. Vi har lite problem, hoppas någon orkar läsa och...
Svar
6
· Visningar
1 440
Senast: acrazyone
·
J
  • Låst
Hästvård En av våra ponnyer vart akut jättedålig i tisdags kväll, var hur pigg som helst när vi skulle lasta honom till dressyrträningen, åkte...
Svar
14
· Visningar
1 189
Senast: Boj
·
Hästvård har sökt igenom trådarna om hosta men tycker inte att det stämmer in på min häst. har en 21-årig travare. Han har gått ute dygnet runt...
Svar
7
· Visningar
1 106
Senast: vanimelde
·
S
Hästvård ok, nu börjar jag bli lite nervös, ska som en del vet in med pållan till kliniken i morgon för en massa diffusa symptom, och jag undrar...
Svar
3
· Visningar
645
Senast: vigmir
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 304
Senast: Atalantha
·
H
Hästvård Känner att jag bara måste bolla tankar och funderingar litegrann.. Igår morse åkte jag ut till stallet, vi skulle iväg och tävla och...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag har sett en annons om stora fyrkantsbalar hö av lusernblandning. De ska hämtas från fältet. Jag har för mig att jag har läst att det...
Svar
7
· Visningar
1 307
Senast: racerkorv
·
L
Hästvård Tänkte att jag skulle prova halmpellets eftersom det är bättre för gödselstacken än spån men fy vad dammigt. Usch, hästarna var alldeles...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Boj
·
Hästvård Vill ni läsa min långa historia om min häst finns den under rubriken uppdatering...snälla läs. Jag ska in på åtebesök på onsdag med...
2
Svar
30
· Visningar
2 956
Senast: Anna Lilja
·
Foder & Strö Har börjat vant in min häst på gräs, går nu ca 4h och hade tänkt öka till ca 5h i helgen... Men hur mkt måste man vänja in dem på gräs...
Svar
9
· Visningar
1 139
Senast: Tuvisen
·
M
Hästvård JAg ska nu försöka berätta vad leden/benet sitter som jag vill ha reda på vad den heter. Tänk dej mellan hoven och kotan så går...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: Lejonelle
·
Hästvård vitt snor och rinniga ögon på vår c-ponny, vad kan det bero på? står ute dygnet runt nu. täcke på när det har behövts. något med det...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Sickan
·
N
Hästvård Hej alla kloka! Har en minishettis på 2 år som vänder rumpan mot andra hästen och kissar/skvätter mot honom. Inte kan hon väl vara...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: annie_cool
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp