Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är det någon mer som har häst som trampar avsig framskorna flera ggr i veckan. Har ni några bra tips på att motverka detta?
2
Svar
20
· Visningar
1 974
Senast: gulan
·
R
Hästvård Lindrigaste möjliga fång har min tanta fått kanske kan man kalla det fångkänning? ;-) MEN skall man verkligen svälta en häst som har...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 536
A
Hästvård Vad kan en veterinär som besöker hästen på plats komma fram till? Tänkte de har ju begränsat med resurser mot en klinik men kan ju...
Svar
14
· Visningar
1 594
Senast: knasigare
·
Foder & Strö Jag har försökt hitta vad ett medel gott bete(gräs) innehåller i energi/protein osv. Har någonstans för mig att jag har läst att det...
Svar
8
· Visningar
1 561
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Har en travare på 1.65 och är tunn. Jag har nu snart haft honom i ett år och när han kom hit till gården hade han flisiga hovar och var...
Svar
12
· Visningar
1 353
Hästvård Är det något som haft huggormbett på sin häst som sedan fått mugg efter detta? Min blev svårt biten förra sommaren och strax efter...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Thera
·
W
Hästvård Vilket flugmedel tycke ni e bäästt och kan vitlök i foder hjälpa något? tacksam för svar!!!
2
Svar
31
· Visningar
4 018
Senast: Io
·
Hästvård Min häst blev i måndags behandlad i 2 leder på knät med kortison. I går morse rejält svullen och halt. Matglad och pigg och ingen...
Svar
5
· Visningar
3 925
Senast: Desert_Wind
·
V
Hästvård Är det någon hovis här (eller någon annan) som kan förklara vad som händer med benet om hästen har för höga trakter bak? Ska in och...
Svar
2
· Visningar
1 305
Senast: vigmir
·
Hästvård Jag håller på att stängsla in nya beteshagar och då sa ägaren till mig att akta mig för kanten för där fanns det Björnloka. Har aldrig...
Svar
17
· Visningar
5 379
Senast: korneva
·
V
Hästvård Hejsan! Jag har ett 9 årigt d-ponnysto som jag börjar bli lite fundersam över. Hon går på bete och har gjort det under ca 3 veckors...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Boj
·
S
Hästvård Har en häst som var lite lätt halt för cirka 3 veckor sedan, tog ut veterinär, hon trodde att hältan satt i hoven. Tog bort skon och...
Svar
1
· Visningar
1 505
Senast: Centaur
·
Foder & Strö ja nu är det snart sommar igen. hur gör ni, använder ni bara saltsten till era hästar på sommaren och så rent vatten och gräs...
2
Svar
20
· Visningar
4 340
Senast: _Runaway_
·
G
Hästvård Ja finns det någon därute som har tips på hemmagjort flugmedel som fungerar? Flugorna börjar ju bli hemska denna tiden.
Svar
12
· Visningar
27 941
Senast: Yrja
·
S
Hästvård * Är det ärftligt? * Är det något hästen föds med eller uppkommer det senare under uppväxten?
Svar
4
· Visningar
1 232
Senast: Boj
·
P
Hästvård Båda våra hästar hostar, man börjar bli så less!! Funderar om det här utväcklat sig till kroniskt hosta eftersom veterinär 1 i...
Svar
7
· Visningar
1 267
Senast: Emmah.S
·
S
Hästvård nån här inne som har en teori om detta; min ena ponny har som knölar eller bollar längs båda sidorna om sin slida. dom är ganska mjuka...
Svar
2
· Visningar
1 337
Senast: Zanta
·
K
Hästvård Min häst har lyckats att få ett vad jag tycker djupare sår vid kronleden ungefär. Det ser ut som han skurit sej på en vass kniv eller...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: knasigare
·
R
Hästvård sökte igenom arkivet men hittade inte riktigt vad jag letade efter, vilka symtom uppvisar en häst med pollenallergi och vilka veterinära...
Svar
4
· Visningar
1 697
Senast: pomelo
·
Hästvård gick just omkull med min häst. benet vek sig under hästen som befanns sig på en plogad åker. hästen går endast på 3 ben. någon...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
10 487
Senast: Lindsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp