Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Idag när jag kom ut till min medryttarhäst hade hon sår över hela mulen och fläckar i huvet av knott. Svart stora klumpar som ramlar...
Svar
4
· Visningar
1 214
Senast: Bergmutt
·
T
Hästvård Jag har efter mycket letande hittat hästen som jag trodde skulle passa mig perfekt på många sätt och vis. Vid vet.besiktning visade han...
2
Svar
26
· Visningar
2 881
Senast: tant strul
·
J
Hästvård Hej, Har en liten shettiskille som fick diagnosiserat fång i Januari(...Han hade i så fall fått det smygande då rand redan vuxit ut...
Svar
14
· Visningar
1 855
Senast: Jiri
·
P
Hästvård Får ett samtal från stallet där min shettis korsning står på bete då dom berättar att han inte vill resa på sig, att han är stel och har...
Svar
11
· Visningar
1 085
Senast: pyyret
·
M
Hästvård Hej, har precis köpt häst och har föräldrar med noll hästvana. Hade en "sköthäst" under sommaren som regelbundet (efter 6-7 veckor då...
Svar
12
· Visningar
1 410
Senast: LottaGaloppa
·
Hästvård Har en häst som varit sned i höften och nu är igångsatt. Pga snedheten har hon använt sitt högra bakben mer än det vänstra och är...
2
Svar
26
· Visningar
7 765
Senast: Mattsson
·
S
Hästvård Skulle ni ha gjort det? Hästen kommer att användas till träning & även tävling ibland. Vill ha alla tips jag kan få!
2
Svar
21
· Visningar
4 036
Senast: Mahogny
·
C
Hästvård Vet inte om jag lägger den här tråden rädd om inte får snäll moderator flytta på den. Någon som provat Plaque off på sin häst och vet...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: Boj
·
A
Hästvård För ungefär en månad sen märkte jag att min D-ponny gick konstigt i traven. inte direkt halt, men hon liksom "snurrade" runt bakbenen...
Svar
1
· Visningar
594
Senast: lakrits
·
Hästvård Vad finns det för prov man kan få utförda på ponny med konstig ökning i vikt ? Har inte ändrat foderstat ger inget kraftfoder. Går på...
Svar
9
· Visningar
839
Senast: Peppan
·
H
Hästvård Måste få skriva av mig lite. Vet inte vart jag ska ta vägen. :cry: I måndags var hovis ute och skodde hästen. Samma dag och dagen...
2
Svar
20
· Visningar
2 457
Senast: hejjaSVAMPBOB
·
Hästvård Främst då för fång, cushing o likn.
Svar
9
· Visningar
1 282
Senast: cristobal
·
S
Hästvård Hej, Jag har två shettisar som börjar blir för tjock. Jag arbeta redan med de och promenara med de, men jag tror inte att det är...
2
Svar
23
· Visningar
1 806
Hästvård Våran häst här hemma har helt plötsligt bara fått svullna och varma framben....:confused: Hästen i fråga är 18 år korsning...
Svar
11
· Visningar
1 222
Senast: Jiri
·
Hästvård Funderar att ev. gå över till torv och pröva permanentbädd till hösten då det är dags för installning igen. Men frågan är vad man gör av...
Svar
7
· Visningar
909
Senast: Mynta
·
P
Hästvård Hej på er! Min ponny har nyligen börjat klia sig i svansroten mycket:) Har hört talas om att man kan spraya något på svansen så att...
Svar
8
· Visningar
836
Senast: Canoó
·
P
Hästvård Rubriken kanske inte stämmer till 100 , men men x) Har nu efter ett tags letande hittat en häst jag trivs mkt bra med. Tror vi kommer...
Svar
7
· Visningar
995
Senast: mahlmt
·
Hästvård Min häst har precis blivit prognostiserad med spatt och därför fått behandl. med kortison, tuppkam och smärtlindr/antiinfl. Kan tex...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Mattsson
·
Hästvård Pålle tappade båda framskorna i fredags. Hovis kom lördag och slog på nya. Red i går, måndag. Då kändes han lite stel när jag skrittade...
2
Svar
24
· Visningar
3 535
Senast: Lunketuss
·
L
Hästvård Vad jag blir less på dessa löss! Tycker så synd om min pålle som fått det nu i vinter. De andra hästarna i hans hage har också det, men...
2
Svar
30
· Visningar
4 562
Senast: corno79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp