Idag har jag tränat för Paulinda. Så himla roligt.
Fick börja med att rida lite lätt och lite övergångar. Efter 5 min sa hon: Din häst är fantastiskt! Den kommer kunna gå GP.
Då började jag nästan gråta för jag blev så glad och det tog säkert 5 min innan jag kunde koncentrera mig ordentligt igen

Fan vad larvig man är
Fick jobba med att hålla in armbågarna (de ska sitta fast i sidan med karbinhakar alltså så ska jag tänka), korta tyglarna (vilken jädra surprise

) och hålla henne i ramen. Måste sänka min vä hand också då den ofta är högre än höger handen.
Jag skulle tänka att jag körde bil i en jättesmal tunnel och att jag inte skulle repa lacken. Väldigt effektivt.
Fick mest jobba i galopp eftersom det är samlade galoppen jag behöver jobba med mest inför bytena.
Fick börja rida lite svag öppna på långsidorna och sen gå över till skänkelvikningar på diagonalen, ni vet ju att det är min favvoövning

, rida kortsida i förvänd och sen diagonal tillbaks och så om igen. Sjukt bra och nyttig övning.
Tiden flög iväg och helt plötsligt var lektionen slut........ buhu det som var så kul. Tur att jag ska rida imorgon igen
Saker jag skulle tänka på framåt:
* våga ha tryck i handen, hon blir inte tung och jag kan inte bli för hård för jag har inte den handen och hon är inte den typ av häst tydligen

* Tänka på att göra allt med kvalité, var noggrann.
* En känslig häst så som Divan behöver stöd från skänkel och hand för att känna sig trygg.
* jobba styrka styrka styrka. Det tekniska kommer bli lätt när hon har styrkan.
Nu ikväll har hon hållit en clinic och nästan alla ekipage fick göra skänkelviksövningen i en eller annan form. Träffade äntligen
@Charlotte1975 och kan meddela att hon är supertrevlig.
Här kommer filmen från dagen. 9 min lång. Tyvärr hör man inte vad hon säger då hon körde hörselsnäcka
Så taggad inför imorgon. Då ska vi tydligen rida 15 m volt i galopp med tagen bakdel. Blir kul.