Är på så himla bra humör iväll att jag tom skriver på Buke

. Barbie har vilat i drygt tre veckor eftersom hon inte kändes nåt vidare alls i kroppen efter Madsträningen. I ridhuset där träningen var, var underlaget helt galet djupt och det i kombinationen med två ordentliga pass blev helt enkelt för mycket. Således blev det vila och hon fick även en veckas kur med Metacam. Träningen för Mads var bra även om ridningen möjligen mer passar högenergisk superdressyrhäst än liten lurvig ponny. Andra dagen red Mads henne och tog igenom ett par byten. Han tyckte inte de var några problem alls utan det var bara att fortsätta jobba som jag gjort

.
Förra vecka började jag smyga igång henne igen men det är verkligen pansaris överallt som broddarna knappt ens får fäste i Så vi är förpassade i vårt ridhus där underlaget än igen är ett problem. Har därför valt att jobba från marken och har tömkört och då verkligen sett hur dåligt igenom i högersidan hon är

. Hade tänkt att fortsätta tömköra och ta genom det från marken, men jag håller helt på att gå ner mig av att inte rida! Så ikväll belönade jag mig med ett kort pass för att jag genomlidit ett tandläkarbesök innan idag

Och det var sååååå roligt!! Hon kändes fräsch och glad och jag jobbade med att verkligen få genom högerböjningen genom ganaschen. Kunde inte låta bli att testa ett byte åt varje håll och från höger till vänster var det rent! Åt andra hållet var hon efter bak, men jag kunde nog allt förberett henne bättre också.
Har lagt upp vår tävlingsplanering för nästa år och min tanke är att inte göra så många starter. Det kommer med all sannolikhet bli dyrare iom öd-kravet och även Indra ska komma ut förhoppningsvis. Blir ungefär två starter/månad vilket ändå känns lagom. Tycker att hon gått som bäst när det är längre mellan starterna. Kommer att rida MsvC först och främst. Om bytena känns ok blir det MsvB2 i slutet av maj och kanske B4 till hösten. Annars fortsätter vi i MsvC ett tag till alt. stannar hemma och tränar

.
Smyger i kulisserna annars och jag hoppas att
@Marvin snart hittar Hästen! Gratulerar både
@stjarnfrugt och
@Maja_Kandi till era respektive nytillskott! Tycker det är superkul att du
@Charlotte1975 verkligen är igång med din svarta skönhet och hade gärna sett mer bilder och filmer på båder er och
@Jfrelin, särskilt på Divans bytesjobb

.
@Gabby_Ossi jag hoppas så att du fixar ett fancy ingenjörsjobb så du kan köpa Bruce, ni passar så otroligt bra ihop!
@sommarminne, tråkigt med din rygg men än mer imponerande hur bra du kan rida din jättehäst med så mycket rörelse i!
@Werze, vad skönt att ni äntligen kom iväg till klinik! Tror nog att din monsterhäst nog kommer bli lite snällare när hon är smärtfri

.
@polly p hoppas era ridproblem kommer lösa sig med nya sadeln. Även om du inte har alla superförutsättningar så har ni gjort fina tävlingsresultat och jag tror att ni kommer ta er framåt uppåt i klasserna även om det kanske tar lite längr tid än vad det annars hade gjort

.
Mads på ponny
Mitt tjocka lurv från kvällens pass