Mitt djur skötte sig som en riktig stjärna på hoppträningen idag. Lastade sig själv, precis som vanligt, fast det gått mer än 4 månader sedan vi åkte nånstans. Några minuter senare fick vi lasta ur igen då bilen inte tog sig uppför backen från gården... Fick backat den rätt, lastade igen och sen tog vi en bakväg ut istället.
Mjuk och fin i traven och faktiskt ihop och väldigt trevlig i galoppen. Kunde korta och länga utan att hon föll isär. Kompisen som har henne sa att hon aldrig sett henne galoppera så.
I hoppningen blev det tydligt att det var ett tag sen jag hoppade, men Chatsi är klok och gör sitt jobb och jag får samla ihop mig. Tog flera försök till en skarp sväng att komma ihåg att använda ytterskänkeln.

När jag väl gjorde det så stoppade hon in bogen så fint. Lätt att reglera mot hinder, både att rida framåt, men även att hon tog små förhållningar jättebra, satte sig lite, utan att gå emot handen eller falla isär.

Jätteroligt!
Sen hoppade vi en gymnastikserie, och andra gången jag red in i den fick jag en flashback från när jag gick omkull med Troll i en liknande serie.

Men det var försent att stanna och Chatsi tog sig förstås sansat igenom den utan att stå på huvudet. Är nog väldigt nyttigt att hoppa henne lite innan min nya kommer.