@sorbifolia Vad tråkigt med Skrullan!

Hoppas att hon svarar bra på behandling!
@Charlotte1975 Blä vad det är tråkigt att ge upp alla planer man hade med sin fina häst.

Men Elle är ju en jättebra mamma!
Ang annonser så tyckte jag hästnet kändes mest seriöst, klarar inte av att läsa google translate-annonser på konstiga hästar.

När jag inte hittade det jag ville ha så googlade jag på "Event horses for sale", det var så jag hittade Rutan på annons i UK.
Chatsi fick komma hem från seminstationen i måndags, hon var väldigt nöjd med att få komma hem till sin flock igen.
Rut och jag var på dressyrträning för hon som har Chatsi nu, och hon höll med mig om att vänsterbogen är mycket av problemet, om den är utanför ridbanan blir det svårt. Vi kämpade hårt med att peta in den där bogen och jag skrek DET GÅR INTE! Men plötsligt gick det, i typ 3 språng. I vänstergaloppen fick jag också en aha-upplevelse, där jag plötsligt kom i ett läge där jag kunde slappna av i rumpa och lår och komma ner i sadeln och sitta. Gud så skönt, sa Rutan.
Vi red ut igår och för första gången kändes det inte som att sadeln låg snett eller att stigläderna var ojämna.

Idag blev det dressyr, var beredd att få kämpa igen, men efter lite travarbete med inpetad vänsterbog kunde hon plötsligt fatta höger galopp på volten och galoppera där utan att riskera att gå igenom staketet. Tjoho! Dessutom lugn och sansad nästan hela tiden.