@Fiorano Halvhalter i längningar??

Det har jag nog aldrig lyckats få till! Kan ju förklara en hel del iofs...
Skulle rida dressyr igår, men upptäckte att jag hade glömt sadeln hemma (vill inte ha den i den olåsta sadelkammaren i sommarstallet, så den hänger på en fåtölj hemma hos mig...

). Red ut istället, halva rundan mest bus, och sen fick vi till bra jobb sista halvan, red henne lång, låg och rund i trav på grusväg, tränade galoppfattningar från skritt och tempoväxlingar i trav.
Min häst är så himla snäll. Skulle spola av henne när vi kom hem, tyvärr finns det bara kallvatten i detta stallet. Parkerar henne på gårdsplanen med hängande grimskaft, spolar hela hästen i iskallt vatten och gnuggar henne med en magic brush. Vänder henne 180 grader och gör samma på andra sidan. Hon rör sig inte en millimeter.
Idag kom jag ihåg dressyrsadeln så då blev det ett pass i paddocken. Galoppen har verkligen blivit så mycket bättre plötsligt! Idag kunde vi rida flera varv på volt i vänster galopp i ett lugnt tempo, utan att bryta av och jag kunde lätta ordentligt på innertygeln och klappa på halsen utan att hon for iväg nånstans. Högergaloppen kämpigare, men hyfsad kontroll på vänsterbogen även idag.
Övergångarna neråt är svårast, hon vill så gärna trycka upp nacken och bli hög och spänd. Oavsett om jag går från galopp till trav, från trav till skritt eller från skritt till halt. Halt gör man med periskophals, bara så att ni vet!
I morgon är det terrängträning, sista innan banan stänger inför tävlingen den 3:e. Hoppas den blir av, det får inte regna för mycket, det håller inte underlaget för så här precis innan. Hade hemskt gärna velat prova de nya hinderna på den nya delen av banan.
Jag är anmäld till tävlingen med Chatsi, eftersom jag fortfarande inte har nåt pass till Rutan. Vi får väl se hur det går. I värsta fall får vi väl köra utom tävlan.
Sen åker vi på semester till Italien tidigt på lördag, så Rut får lite mer än en veckas vila. Är hon värd!