07-orna, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var iväg och tränade för första gången på 1.5 år ikväll. Vanliga dressyrtränaren kommer ju till stallet. Bytte inte ens till vinterdäck på transporten i vintras och var ju bara iväg på terrängbanan några ggr förra sommaren. Det är ju så kul! Att åka iväg med sin häst. Särskilt när hon är så galet okomplicerad.

Tränade för en tränare som min kompis tränar för så jag har suttit och kollat några gånger. Lite annorlunda approach än min vanliga men samtidigt upplever jag inte att de krockar. Eftersom det var första gången hon såg oss och jag beskrev oss som inte alltför duktiga och med målet att få stabil, jämn form med jämnt stöd och driv så vet jag inte vad för bild hon målade upp men vi fick båda mycket beröm för att vi med enkelhet, följsamhet och fint samarbete gjorde grundarbetet bra. Min tjej har lite tendens till underhals så tränaren blev uppriktigt förvånad över hur okomplicerat hon gick i form. Hon trodde det hade behövts mycket mer jobb.
Hästen tog alla hjälper snabbt och svarade korrekt. Jobbade med att stretcha bogar och få dem att följa för att som mål komma till bra driv bakifrån och vi var på väg dit iaf.

Riktigt kul att hon var så positiv till min häst. :) och kul som sagt att vara iväg. Det tyckte nog tjejen också som var idel solsken.

Var iväg och tränade för första gången på 1.5 år ikväll. Vanliga dressyrtränaren kommer ju till stallet. Bytte inte ens till vinterdäck på transporten i vintras och var ju bara iväg på terrängbanan några ggr förra sommaren. Det är ju så kul! Att åka iväg med sin häst. Särskilt när hon är så galet okomplicerad.
.

Och jag är så trött på att alltid åka iväg överallt som man måste göra med en fälttävlanshäst, så bara för det så har jag nu skaffat en Tadaaa hör och häpna äkta dressyrhäst :D En som man kan träna på hemma i evigheter utan att behöva åka en enda meter...

Ft hästen är ju givet kvar dock..

Men härligt ändå @Kirre.. Men har du lagt ner terrängen?

@fio För mycket flängande är ju inte roligt. Nu har vi ju dock inte varit iväg på jättelänge och utan att förmänskliga min häst så tror jag ta mig tusan att hon saknat att komma ut lite emellanåt.

Ang terrängen så är det dåligt generellt på hoppfronten. :( Förra sommaren var ju jag och en kompis några gånger och hoppade själva på Hajjerna, helt prestationslöst, men det är ju inte i bruk längre. Tror jag. Och iom jag knappt hoppar alls i övrigt heller mer än ngn gymnastikövning någon gång ibland så är det inte värt att träna för tränare heller.

Usch nu börjar nervositeten igen. Försöker äta frukost men magen gör så ont. Fattar inte varför det blir så här. Riskerr som inte livet på ddressyrbanan. Men det märks verkligen att det varit ett långt tävlingsuppehåll för så här illa bev det aldrig förra året när vi gjorde rätt många starter. Blärk.

Usch nu börjar nervositeten igen. Försöker äta frukost men magen gör så ont. Fattar inte varför det blir så här. Riskerr som inte livet på ddressyrbanan. Men det märks verkligen att det varit ett långt tävlingsuppehåll för så här illa bev det aldrig förra året när vi gjorde rätt många starter. Blärk.

Kram och lycka till. Andas och försök ha roligt! :)

Idag har vi galopperat! :bump: Kunde tom reglera galoppen från snabbare till långsammare och vara kvar i den långsamma. :banana: Så det händer verkligen grejer även om jag inte alltid inser det förrän efteråt.

Flåset var inte det bästa, men matte flåsade lika mycket. :o

Det var kanske ett bra teckan att vara så nervös idag :p. Hade verkligen planerat allt väldigt mycket noggrannare än jag vanligen gör (och det ska jag minsann fortsätta med!) och det gjorde mig trygg och förhållandevis sansad. Framridningen kändes bra, även om de av nån outgrundlig anledning hade djupharvat på förmiddagen... Men luften var iaf bra trots att vi var 8-9 ekipage därinne samtidigt.

Programmet kändes bra! Ffa är jag väldigt nöjd med skolorna (6.5 på båda öppnorna och 6 slutorna) och att jag kom till bra ridning! Första bytet blev inte alls. Vilket inte är så konstigt då det är det svåra hållet. Det andra tog hon hjälpen men var ett par steg efter bak vilket jag tycker var helt okej!

Hursomhelst red vi på 60.9% och jag är så sjukt nöjd!! En mycket bättre debut än jag kunnat drömma om (drömde fö mardrömmar i natt att jag red på 36% hahaha). Nu kommer vi hålla oss i MsvC några starter, enbart för mina nervers skull, Barb hade nog inte behövt tävla alls men jag behöver rutinen. Och så kör vi en MsvB2 igen i september.

13442393_10208388910792259_2102178457332324301_n.jpg

13406737_10208388910712257_4170335395263538606_n.jpg

13445306_10208388911912287_7929552656357004776_n.jpg

Det var kanske ett bra teckan att vara så nervös idag :p. Hade verkligen planerat allt väldigt mycket noggrannare än jag vanligen gör (och det ska jag minsann fortsätta med!) och det gjorde mig trygg och förhållandevis sansad. Framridningen kändes bra, även om de av nån outgrundlig anledning hade djupharvat på förmiddagen... Men luften var iaf bra trots att vi var 8-9 ekipage därinne samtidigt.

Programmet kändes bra! Ffa är jag väldigt nöjd med skolorna (6.5 på båda öppnorna och 6 slutorna) och att jag kom till bra ridning! Första bytet blev inte alls. Vilket inte är så konstigt då det är det svåra hållet. Det andra tog hon hjälpen men var ett par steg efter bak vilket jag tycker var helt okej!

Hursomhelst red vi på 60.9% och jag är så sjukt nöjd!! En mycket bättre debut än jag kunnat drömma om (drömde fö mardrömmar i natt att jag red på 36% hahaha). Nu kommer vi hålla oss i MsvC några starter, enbart för mina nervers skull, Barb hade nog inte behövt tävla alls men jag behöver rutinen. Och så kör vi en MsvB2 igen i september.

13442393_10208388910792259_2102178457332324301_n.jpg

13406737_10208388910712257_4170335395263538606_n.jpg

13445306_10208388911912287_7929552656357004776_n.jpg
Lilla Miss Muscle. Så snygga ni är.

Heja er @Fiorano
Så roligt att du kom till ridning inne på banan. Ni ser jättefina ut!

Jag är nästa aldrig nervös längre men så har jag ett system jag förhåller mig till på tävling. Rider nästan alltid fram exakt samma tid, gör exakt samma saker på framridningen osv det har hjälpt mig jättemycket.
Brukar dricka en activia drickyoghurt i bilen på väg till tävling. Det brukar gå ner lätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Hästen i fråga har ridits mycket sporadiskt i 1-2 år pga personliga skäl. Hon är 21 år i sommar så därav vill jag vara mycket...
Svar
4
· Visningar
541
Senast: sorbifolia
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej alla, Efter några år av uppehåll med egen häst pga studier så går jag nu i tankarna att skaffa häst igen någon gång under de... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 431
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka