Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hurra vad kul! Superduktiga (speciellt du tycker jag!)Wohoo! Det här är helt galet, men: Vi blev placerade idag!!
Visserligen en sista placering (4:a) på en liten H90, men vafan, det är min första placering nånsin på nåt som inte är en klubbtävling. Yey!
Och inte en endaste bild eller filmsnutt, för vi åkte helt själva.
Dressyren var ute med framridning inne. Red fram kort, satt upp 30 minuter innan start och skrittade minst 10 minuter. Hon kändes mjuk och ridbar. Red ihop 65,25% och låg trea efter dressyren! Ett snäpp uppåt från förra veckans 54,05%...
I hoppningen satte jag en bra galopp i henne, hon körde lite kors och förvänd galopp på sina ställen, men inga problem. Sista hindret låg vi helt rätt och ändå puttar hon ner en bom där? Tyckte jag var lite onödigt.
I terrängen ville hon halva banan vända till vänster (tillbaka till starten), fick hålla ganska bra i henne för att hålla henne på rätt spår, men hon galopperade på fint ändå, men lite snett... Sen längst bort på banan fick hon äntligen vända vänster efter ett upphopp och då var hon nöjd och for som en liten pil över banan.
6,4 tidfel och felfria på hinder.
Döm om min förvåning när vi låg på placering efteråt!Vi låg tvåa länge, sen precis innan prisutdelningen räknade de om alla tidsfelen och då blev jag 4:a istället. Lite surt, men ändå jätteglad!
![]()
Hurra vad kul! Superduktiga (speciellt du tycker jag!)
@cirkus Ja, Sibelius är en underbar hingst! Verkar vara ganska mycket ridponnyfolk som använt honom dessutom. Skrev åt en domare i våras som hade fått ett jättefint föl e Sibelius undan rp-sto. Jag kommer ha ändrat mig många gånger innan detta är klart. Är som inte alls säker om jag vill ha något supersportigt, vill ha en del massa men av mindre storlek. Highcruiser verkar tex lämna lite kralligare varianter av de jag sett.
Det var 1 om det var på Hogsta, vår tränare kom tvåa...Jag såg honom idag och han var helt överlägsen i Int 1 (tror jag eller var det Int 2?) han är så otroligt fin. Vilken häst! Jag hade tagit honom alla dagar i veckan till Indra.
Min nya häst har börjat vandra i hagen.Han går själv med kompisar runt om, dvs ser andra hela tiden. Han har gräs och hur mkt hö som helst hela tiden. Nu har han gjort en en meter bred gång längs en sida i hagen. Han har hos förra ägaren gått själv senaste 2 åren. Ser gärna att han får sällskap men har tyvärr inget bra alternativ just nu. Får ont i magen av sånt här...
Är rädd att han snabbt kommer gå ner i vikt om detta fortsätter.
Sen var det mindre kul att de mailat ut till folk efter tävlingen att de haft en häst med feber, hosta och snor som insjuknat. Att de inte ställt in berodde på att de trodde det var kolik (!?!)
Övre halvan? Vissa har det lyxigt!! Jag är glad om jag kommer runt utan att någon av oss dött på vägen. Godkänt i helgen vore trevligt tycker jag, mer än så begär jag inte!
Ja det var det.Det var 1 om det var på Hogsta, vår tränare kom tvåa...