Jag kommer mest sannolikt helklippa mina lösdriftshästar med. Tycker täckesklipp är så gräsligt fult...
Börjar bli ett tag sedan jag uppdaterade här, vilket beror på att jag varit ganska deppig och omotiverad efter tävlingen för två veckor sedan. Första klassen gick ganska bra, även om Skrullan var ganska tittig (första inomhustävlingen för säsongen) och jag blev lite för passiv et par ggr så att hon stannade. Men annars en bra känsla. På framridningen till nästa klass fegade vi dock ut båda två på en stor oxer, jag höll på att ramla av och blev lite skraj, vilket såklart smittade över på Skrullan som började stressa.
Lång historia kort, vi vägrade ut oss o jag åkte hem tårögd med känslan att jag förstörd flera månaders arbete och det goda samarbetet och förtroende som vi äntligen börjat få.
Sedan dess har vi gått helt "back to basics" och ridit massa markarbete och pyttehinder. På hoppträningarna har det gått bitvis jättebra och bitvis åt h....., men äntligen börjar jag inse vad jag gör fel när det går dåligt och hur jag ska rida för att undvika det.
Red tävling igen nu i lördags/söndags som var, och då valde jag att endast köra jättelåga klasser, vilket tydligen var ett bra beslut då det blev 3 av 3 felfria rundor. Så nu är jag lite mer optimistisk på att det här kommer bli bra till slut, men att jag får ha tålamod och skunda långsamt med madammen.

Kommer ta en liten paus från tävlandet nu ett tag tills vi förhoppningsvis känner att vi litar på varandra även på lite högre höjder igen. Så 120-debuten blir inte i år ändå, utan jag hoppast på att vi är redo i 2017 i stället.