@Amanda_F Lycka till hos veterinären, OCH på lördag. Kommer gå grymt!
Vi flyttade i fredags. Gick som en dans med bägge hästarna (Vi flyttade ju tillsammans med min barndomsvän och hennes äldre arabvalack) vi red ut i lördags tillsammans och allt kändes toppen, lugnt och fint.
Sedan kom jag på söndag morgon och allt var kaos. C (som jag bett om att ha kvar inne på morgonen) stod själv i stallet och skrek upprört och oavbrutet efter araben (Som hon försökt döda ex. antal gånger bara han gått förbi i gången, = riktigt hatobjekt)men han var lika orolig, springig och skrikig utanför i hagen.
Hon skrek och var spänd under hela vår uteritt och lugnade sig egentligen inte förrän hon fick gå ut i sin lilla rasthage brevid araben.
Barndomsvännen var ute i går kväll och var illa till mods eftersom hon är så ovan att se hennes trygga gubbe så stressad. De hade tydligen stått och skrikit åt varandra även inne i stallet trots att de har boxarna mitt emot varandra.
I morse hade araben varit superstressad och skrikig igen vid utsläppet, och sprungit omkring som en dåre i hagen innan mitt sto kommit ut i hagen brevid.
Jag är lite paff för C har alltid varit stencool på nya platser och har aldrig sagt ett ljud av att stå själv i stall varken hemma eller borta.
Araben däremot har bara varit på ett par olika platser i hela sitt liv. Har liksom svårt att avgöra vem som stressar upp vem och varför.
Vi avvaktar och kör med hörselskydd ett tag nu,

blir rejäl KBT för mig som mår dåligt av höga ljud, men finns det något jag kan tänka på eller göra för att underlätta för dem såhär mitt i en tydligen jävligt stressig flytt?