Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur ska du DÅ hålla koll på fosforn??@mackan jag räknar inte i något foderstatsprogram för vi har inget analyserat hö för tillfället
Men lägg till massa kilo till stallägaren vad du vill ge då ? Om det inte är en prisfråga ? Fattar inte haha@mackan förstår inte riktigt vad du menar men jag kan liksom inte lassa på i blindo utan måste ju bestämma mig för ett antal kg jag vill ge. jag räknar inte i något foderstatsprogram för vi har inget analyserat hö för tillfället
Då fattar jag inte vad du menar ha ha ? Skojade duHur ska du DÅ hålla koll på fosforn??
(Ja, jag har försökt räkna foderstat, det går sådär, jag är lite bitter över det)
Jag må vara trög men fattar ändå inte utifrån det du frågade ursprungligen@mackan Eftersom jag betalar är de givetvis en prisfråga om jag tar mer eller mindre haha
Jag var inte ett dugg rädd för fosfor innan jag försökte räkna. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Äsch.Då fattar jag inte vad du menar ha ha ? Skojade duOm du är rädd för fosfor men inte räknar öht ?
fattar inte hehe
![]()
Angående beräknade foderstater så gör ett kilo hitt eller dit ganska stor skillnad. I synnerhet när det kommer till kvoträkningen på smbrp/MJ och Ca/P. Mina måste egentligen hållas på sina 7kg och 0,4kg Krafft Muskel för att jag ska få en hyfsad kvot på ca 5,7. När jag lägger på mer hö sjunker kvoten drastiskt eftersom vi har alldeles för mycket MJ i förhållande till smbrp. Det är samma med Ca/P-kvoten, men tyvärr har jag fortfarande inte fått mineralanalysen (och lär inte få heller...) på vårt hö....
Jag räknar på freefarm.se vilket är väldigt enkelt.
Nu fattar jag mindre än noll utifrån detta och nu ditt sista svar@mackan Eftersom jag betalar är de givetvis en prisfråga om jag tar mer eller mindre haha