Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@oxo Jo han är väldigt skicklig. Men jag hade gärna mjukstartat lite med tanke på att jag inte känner att vi är på topp just nu. Dock anmälde jag mig precis, det är som sagt bara honom och vår andra kändis som jag kan tänka mig att rida för här och de är inte uppa speciellt ofta. Får jag inte möjlighet att rida för den andre så måste jag ta det här tillfället om jag inte vill dö dålig-ridning-döden här, eller lägga ner det här dressyrridandet och köpa skogshäst.
Nu letar jag sadelmakare hysterisk. Vill inte rida i min plankiga hoppsadel och tvingas rida utan stigbyglar ><
Allt det här du beskriver har dom tränarna jag har tipsat om så sluta säj att det bara finns skit här uppe. Faktiskt!@mackan Mina krav är att det är en tränare som har en hållbarhetssyn på hur hästar ska ridas och tränas. Som fokuserar på rätt saker och lär ut rätt saker. Jag vill inte göra en massa krusiduller, piff och puff och rida på kandar innan jag dels kan sitta ordentligt i sadeln och dels hästen har balans, takt, lösgjordhet och bär sig själv. Tyvärr är detta krav väldigt svårt att tillgodose, eftersom många här i trakten tycker om att lära sig springa innan man kan gå. Och de tränare man anlitar därför sysslar med sånt jag tycker är helt förkastligt. Men de har ju kunder och därför är det så... för det är ju tråkigt att rida grundläggande med fokus på avspändhet och att inverka rätt på hästen, när man kan rida ett helt pass i galopp med kandaret på och slita sig runt i allehanda krumelurer och känna sig häftig.
Lite så kan man uttrycka det. Jag tycker det är ett ganska sunt förhållningssätt och det handlar inte om att jag har orimliga krav på prestation. Jag vill helt enkelt inte behöva göra fel och sedan göra om och göra rätt. Jag vill göra rätt från början, så mkt enklare... Det ger mig ingenting att betala för att dra fram och sparka bak, eftersom jag vet bättre än att följa såna instruktioner. Då kan jag hellre läsa en övning i Hippson och rida den gratis på egen hand.
Speciellt när vi inte är igång, skulle jag vilja påstå, är det extra viktigt att få en bra coachning i grunduppbyggnaden av min häst.
Jag är nöjd om jag i vår/sommar kan rida LB stadigt, i fin balans och lösgjordhet. Och kanske i slutet av säsongen LA, beroende på hur det känns i juli/augusti. Det tycker jag nog är ganska basic och rimligt utifrån där vi är idag![]()
Fattar nog inte poängen i retandet haha@mackan När jag missförstod intejag retas bara lite
Jag dansade typ runt i vardagsrummet när jag fick sms om att han kommer imorgon![]()
Jag hade aldrig betalat ens 400 för ngn tränare om jag inte var igång eller kände att jag verkligen var igång generellt för att rida ngn enstaka lösryckt gång osv
Det var bara det här jag menadeVilket är helt lösryckt ur ditt svar till Frugtis.