07-ornas 18'e tråd!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Kirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3 036
  • Visningar Visningar 164 971
Status
Stängd för vidare inlägg.
Åhhh Aerline H=Grå!!!

photo.php

@stjarnfrugt
Tycker inte heller att så lite torr hosta känns som nån smittorisk. :) Kul att du kom med!

Kl
Var ute med Queenie idag. Började katastrof, vi kunde inte trava. Så jag vände hem och red på banan. Jisses vad fin hon blev. :love: Vi har tyvärr plusgrader idag så snön har sjunkit massor och det har tillochmed börjat titta fram is på några fläckar. Banan lutar lite på längden så jag törs inte rida på på den, utan det blir mest jogg.

Men ja. Hon fattade direkt att hon inte kom undan och slappnade av rätt omgående. :) Kunde få henne riktigt lång och låg i skritt och trav och hon började lyssna fint för sätet utan att jag behövde röra tyglarna. Det tänker jag mest på nu, fram med handen och inte ta i tyglarna. Eftersom hon kändes så fin provade jag även galoppfattningar. Fattade galopp uppför och bröt av innan det gick nerför. Tyvärr lär hon sig direkt så hon gör av sig själv. Så man får hitta på en massa konstigt däremellan så hon inte förkommer. Hur som helst så fick vi faktiskt till flera fattningar till båda galopperna som kändes riktigt bra! Kvar i form(!) och lugn och jämn. Avbrott bara för magen och direkt lugn och mjuk trav. Underbart! Längtar tills nästa träning! :D

Hon tuggade och smaskade på bettet hela tiden så det riktigt smackade. Såhär såg det ut när jag skulle tränsa av. :p
IMG_20150206_132936_zpsbkqkznjl.jpg

@oxo @Marvin @Maja_Kandi Lånehäst går inte. Den andra jag rider är inte ens färdig för att gå LC:1, den spänner lätt till, har inte åkt släp på nåt år, kräver totalt ryttarstöd när den fegar till sig och nej jag känner inte för att ta ut den på nån tävling öht ;) Det här året ska jag liksom lära mig tävlingsmomentet. Då vill jag ha min egen häst som jag vet vart jag har, jag kommer rida tillräckligt dåligt ändå av ovana och nerver.

I TR nämns hosta som ett av exemplen för smitta. Typ förkylning och hosta. Därav min osäkerhet. Men nog måste man ju kunna dra tillbaka anmälan närmre inpå om hästen är krasslig? Även om man får betala en del. För avanmäler jag mig då lovar jag att hon är superfräsch. Nu kommer hon givetvis hosta tre veckor... Och jag vågar inte åka om hon öht hostar nånting alls. Skulle skämmas ihjäl att komma med en hostande häst till en tävling, om än det bara är lite torrt i framridningen.

Kliniken ringde mig och sa att det behöver göra om Magnetröntgen.:banghead::banghead::banghead: Jag frågade om de va ett skämt eftersom att de nu blir 3.e gången. Tjejen som ringde visste inget hon hade bara fått order att boka in oss på en ny tid. Min veterinär fanns inte på plats. Tyckte ju att jag blev" illa behandlad" i veckan men nu känns de som om måttet är rågat. Finner inga ord. På tisdag är de dax igen.

Kliniken ringde mig och sa att det behöver göra om Magnetröntgen.:banghead::banghead::banghead: Jag frågade om de va ett skämt eftersom att de nu blir 3.e gången. Tjejen som ringde visste inget hon hade bara fått order att boka in oss på en ny tid. Min veterinär fanns inte på plats. Tyckte ju att jag blev" illa behandlad" i veckan men nu känns de som om måttet är rågat. Finner inga ord. På tisdag är de dax igen.
Har de arbetsbrist på kliniken månne?

@Charlotte1975 jösses .... Tyckte det lät märkligt redan igår att "ev var det ngt skadat ligament" . Mer är ju till för att just pinpointa mjukdelsskador det är ju hela anledningen som i ditt fall varför man gör en sådan .

@Charlotte1975 men what???? Hoppas du inte behöver betala en enda krona för deras strul. Vilken torpig klinik. Befäster bara ännu mer varför jag aldrig kommer åka dit.
Jag har sen jag köpte min första häst alltid åkt dit och varit supernöjd. Men de har ju blivit ett ägarbyte och denna gång har jag en annan veterinär. Jag behöver självklart inte betala för ny MR, men de tar mig väldigt mkt tid att pga dit. Förra veckan gick ju nästan 2 dagar till detta och nu blir de samma sak igen. Dessutom är de ju inte helt ofarligt att proppa i hästen stora mängder lugnande som man gör under MR.

Jag har sen jag köpte min första häst alltid åkt dit och varit supernöjd. Men de har ju blivit ett ägarbyte och denna gång har jag en annan veterinär. Jag behöver självklart inte betala för ny MR, men de tar mig väldigt mkt tid att pga dit. Förra veckan gick ju nästan 2 dagar till detta och nu blir de samma sak igen. Dessutom är de ju inte helt ofarligt att proppa i hästen stora mängder lugnande som man gör under MR.

Du borde ju få ersättning för all tid det tar också. Jag hade fått ta ut semesterdagar om det hade varit jag och det hade ju inte varit så himla kul direkt. Vet inte om du jobbar igen ännu men sånt är ju hur irriterande som helst.

Divan har rymt ur sjukhagen.... suck Den är gjord av trä och ingen el så hon har gjort sitt vanliga trick. Tryck på planka tills den spricker. Nu är hon ute i sin vanliga hage.
Jag har EM fodring så jag ska inte ut på ett tag men nu har jag fått för mig alla möjliga grejer i vanlig ordning och att jag antagligen kommer behöva ta bort henne.
Sannolikt är det ju en vrickning men vem vet liksom kan ju vara ligamentskada, hovböld, hovbensfraktur. Hatar skadade hästar.

Var och tränade dressyr i onsdags och gick rätt bra förutom att Nova har lite kortare steg med höger bak. Gör att hon inte vill jobba riktigt lika bra i höger varv. Tränaren trodde att hon är lite stel i höger sida så jag har ringt kiropraktorn som ska kolla henne.
På torsdagen blev hon skodd och fredag morgon var hon halt!:cry: Kan bara hoppas att det är ett sömstick men tyvärr är min hovslagare borta tills i morgon. Tyvärr är det höger bak och det gör mig orolig eftersom det är den sidan kiropraktorn ska kolla.
När hon har varit ute i snön visar hon betydligt mindre hälta. Kan det bero på att hoven blir nedkyld då eller vad tror ni?
Kan bara hålla tummarna att det bara är ett sömstick!

Ursäkta språket men fy fasen rent ut sagt vilken otur alla verkar ha med sina hästar. Håller ttummar och tår för att det inte är något allvarligt med någon av era pollar!

Här har vi ridit iaf. Jag hade stallet idag och ingen barnvakt så jag fick med tjejen som har ridit honom lite då och då. Plutten var lite pigg så jag fick rida först och sen fick hon hoppa upp.

Det blev väl ingen jättekvalité på ridningen idag men han fick taggat ner och efter lite lotsning av mig från backen så blev dom mer avslappnade :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka