För mig är hö en arbetsförmån, jag jobbar helt enkelt av det.
När balen tar slut snor jag traktorn på jobbet och kör hem en ny, jobbar ju hela 1,2 km hemifrån bilvägen.
Jag har "fått en egen" lägda som i dagligt tal kallas för "Majas lägda" som vi kommer ta hö till mig även fortsättningsvis.
Det är så himla bra! Tidigare har jag betalat 2.50/kg för torrhö i småbalar och ca 2:-/kg för torrare hösilage. 
Håller med om att det här är den i särklass bästa tråden! Jag har typ slutat kolla nån annanstans.
Utom på avel, för att jag är en nörd.
Kl
Idag for vi till ridhuset. Sadeln är mycket bättre än den gamla, om än jag står fast vid att den tippar fram och har hoptryckt stoppning framtill. Framför allt så är galoppen otroligt mycket bättre. Idag hade jag tänkt rida igenom LA:3an, men vi fastnade redan på inridningen galopp-halt så sen tragglade vi det länge. Hon har inte förstått det där att man kan sätta sig och gå ner i skritt direkt utan avbrotten har ju alltid varit vår värsta akilleshäl. Men jag var lite smart!
Jag red på en typ åtta över medellinjen och varje gång jag korsade mitten gjorde jag halt. Började i trav, var noga med att hitta rätt spår och att få med ytterbogen, och sen när hon började lära sig vart man alltid stannade övergick jag till galopp. För det första så har hon aldrig gått i så samlad och fik galopp tidigare! Jag lyckades verkligen få upp henne i formen och kunde ha tyglarna kortare än på träning utan stret, och då blev kontakten mycket bättre och vi kunde både vända rätt och göra flera bra avbrott och en riktigt bra halt direkt från galopp!
Yey! Efter det fick hon en paus innan lite upprepning och sen trava av. Stor fin trav och hon följde bettet framåt direkt och svingade ordentligt genom ryggen! 
Sen att hon är galet tittig får jag väl leva med. Solkatter och stolar i hörn äter grå ponnyer!
Håller med om att det här är den i särklass bästa tråden! Jag har typ slutat kolla nån annanstans.
Kl
Idag for vi till ridhuset. Sadeln är mycket bättre än den gamla, om än jag står fast vid att den tippar fram och har hoptryckt stoppning framtill. Framför allt så är galoppen otroligt mycket bättre. Idag hade jag tänkt rida igenom LA:3an, men vi fastnade redan på inridningen galopp-halt så sen tragglade vi det länge. Hon har inte förstått det där att man kan sätta sig och gå ner i skritt direkt utan avbrotten har ju alltid varit vår värsta akilleshäl. Men jag var lite smart!

Sen att hon är galet tittig får jag väl leva med. Solkatter och stolar i hörn äter grå ponnyer!