Grattis till allas fina procent och placeringar!
@Kirre och
@Fiorano
@sommarminne Han är ju gigantisk! Ser mer lagom ut på den stora utebanan... Tempot är ju bättre på träningen ute tycker jag.
@Gabby_Ossi Han är ju riktigt sansad!

Önskar att min också kunde galoppera på sådär uppe och framme som din. När vi galopperar på blir hon lång och platt. Försöker jag få henne mer upp framför mig så bromsar hon.
Vi tränade dressyr i torsdags, red upp programmet för lätt klass som vi ska rida i Flyinge på söndag. Tränaren sa: Ehhh, ni lär ju inte vinna dressyren...

Tror inte heller det. En dag skulle jag vilja rida in på dressyrbanan och känna att det funkar!

(Särbon sa att det blir nog inte med denna hästen.

)
Skulle tränat på torsdag för min hemma-tränare, men hon har ställt in. Igen.
I helgen var det terrängträning för Magnus G. Vi var med på söndagen, och det blåste helt sjukt mycket. Kände vid flera tillfällen hur hjälmen lyfte från huvudet! Gick inte att höra vad någon sa om man inte stod precis bredvid, så man var "ensam" när man red och fick instruktioner och korrigeringar efteråt.
Nya hinderna på banan var färdiga, så vi hoppade sunken road, och den nya stora banken, med smalhinder efteråt. Sen hittade Magnus på en bana, som blev jättelång och jag glömde den hela tiden.

(han hittade på en annan bana för de andra i gruppen, fattar inte att han inte blev mer förvirrad).
Chatsi galopperade på bra, tvekade när vi skulle på böjt spår hoppa över ett pinnhinder ner i vattnet, men det gick bra på andra försöket. Sen kom vi till sista linjen som var stora nerhoppet i vatten, upp över en stock på kulle och sen böjt spår till en triple brush. Hon tänkte INTE hoppa ner i vattnet sådetså. Vid första anridningen så stoppade hon faktiskt ner bägge frambenen, men backade upp igen, och var sen omöjlig! Här kan vi ju tillägga att hon hoppade det stora nerhoppet 5 dagar tidigare, då stannade hon en gång och kollade, och sen hoppade hon.
Vi provade det lägre nerhoppet, nix pix! Vi provade hoppa över en låg stock i, det gick bra. Vi provade nerhoppet från andra sidan, där hasade hon sig ner. Vi hoppade upp på det låga upphoppet, vi gick i från sidan och skrittade förbi i vattnet nedanför och det gick bra, men hoppa ner, Näver Bäver!
Så småningom (när jag började fundera på att dra av mig kläderna, hoppa av och lyfta i henne själv) så vågade hon hasa försiktigt ner från kanten på det låga uthoppet, och så gjorde vi det en 4-5 gånger, och sen gav vi oss.
Såg sen att hon hade skrapat upp flera stora sår på baksidan av framknäet.

Kanske redan vid det första försöket, det kan ju förklara varför hon stod emot så mycket sen. Igår var knät stort som en handboll och hästen halt. Halt idag också, så vi får väl se hur det blir med start i helgen. Det är ytliga sår, men hon är rejält svullen och det stramar ju i såren när hon böjer benet.