Sv: 10
rna del 3
Kl.
Ojoj här har det hänt massor idag må jag lova, sånt som inte ens var tanken
Storborstade Miraz innan jag slängde på sadel och gick ut på gården med henne, där lät jag henne beta medans jag ruska om sadeln ordentligt från båda sidorna, drog ner stigbyglarna och skramla och lät en massa, men hon brydde sig inte för 5 öre!
Sedan sprang jag iväg och hämtade plåtpallen vi har, den råkade jag dock skrämma henne med då jag råkade såklart slå ner den hårt i marken bredvid henne

Men, hon hoppa bara till och sket sen i den. Små kollade lite på den först när jag lyfte den igen men sen var det inget med det.
Jag upp och ner på den där, hoppade på både den och på marken bredvid sadeln. Ruska sadeln igen och så höll jag på sådär ett tag.
Sedan tog jag och la lite tyngd i bygeln från bägge håll, och hoppa lite sådär fint på ett ben.. Brydde sig fortfarande inte och plötsligt så hängde jag där på ryggen

Och det brydde hon sig inte heller om
Och vet ni, min kompis hann på några bilder men lite suddiga dels för att det börjat skymma och sen för att jag inte ville hänga för lång stund såklart!
Så här bjuder jag på bilder, 2 stycken iaf!
Den 3:e ser man bara röven på mig så det behövs då inte läggas ut
Mitt smile kunde inte alls försvinna därefter och hon fick en MASSA beröm och massa mums mums efter. Hon vet när hon gör rätt, direkt efter dessa beröm och klapparna så letar hon godis.. *host* Men hon fick inte godis utan hon fick följa med in och få sin mat istället som var MINST lika god!
Tack och bock!
Just det, mätte henne också och det kan kanske stämma, mätte lite snabbt med mätstock och vattenpass (som alltid funkat bra), men hon står inte still för länge med den bredvid sig.
Ca 144cm fram och lägre bak, tror jag :S Hon är född i maj...
Hon beräknas bli omkring 150-155, jag hoppas verkligen det!