Bukefalos 28 år!

10:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 3

Delvis kl.

Ojoj, här händer det saker minsann :D
Så himla kul och se att ryttarna sitter på ryggen på dom små och det går bra!

Här tog jag och tömkörde lillan åter igen, och det gick sååååå bra :bump:
Jag älskar att komma ut i stallet nu och göra henne redo för något. Alla säger det att hon vuxit på sig i sitt huvud sen hon kom. Vilket är kul och höra!

Jag tog i akt och gick en halvny väg idag också, iaf när det gäller tömkörning. Började på vanliga slingan och där vi sedan svänger vänster valde jag och ta höger vilket hon tyckte var lite konstigt för hon kan den där vägen utantill nu :p

Men hon gick på lite sådär osäkert men absolut inget strul eller sådant utan hon gick framåt. Sen kom vi tillbaka på vanliga slingan precis i början intill stallet.
Duktiga tjejen :banana::banana:

Snart kommer nog jag börja hänga på henne också tror jag, hon känns ändå ganska redo. Men tänker fortsatta lite till med promenader vid hand och tömkörning.

Ska försöka få till en löshoppning någon dag här framöver, ev i helgen.
Får se, lär ju få hjälp också!

Men det går framåt även här, äntligen!!
 
Sv: 10:orna del 3

kl
En liten bild på söta Razzia TS från ägaren :)

2087lg3.jpg
 
Sv: 10:orna del 3

Gash vad jag älskar henne vackra huvud! :love:
Givetvis är hela hon fin :) Kul med uppdateringar om henne med!
 
Sv: 10:orna del 3

Här kommer förresten en kass filmsnutt från idag...

Den tar slut lite för tidigt :p Fick fullt minne mitt i allt, suck...
 
Sv: 10:orna del 3

Ååh vilka mysiga stigar! Såna finns det tyvärr inte så många här, eller så har jag bara inte hittat dom än. ;) Hon ser himla lugn och fin ut! :)


Glimfeather: Vad ROLIGT! :bump: Han ser ju totalt obrydd ut! :laugh:


Singapore-S: Kul! Grattis! :laugh:


Grandezza: Hon ser himla fin ut, har hon vuxit på sig nånting? :)
 
Sv: 10:orna del 3

Var och hälsade på terroristen för sista gången nu innan jag ska köra hem henne om ca 2 veckor. Det ser ut som hon ska föla vilken dag som helst :p
Hon var väldigt trött men vaknade till lite och sprang och bockade.Annars ganska lugn, bryr sig inte jättemycket om vad man gör. Jag hoppade igår för att få tag i äpplen på trädet som finns i hagen, 3åringen blev lika rädd varje gång, min stod 1 meter bakom mig och tittade :D
 
Sv: 10:orna del 3

Vad duktiga allas hästar är, och vad långt ni verkar ha kommit allihop! Jag har ju vetat hela tiden att det är mer jobb med min eftersom uppfödaren inte gjort någonting med henne alls, så det lilla hon kan har hon fått lära sig sen jag köpte henne. Och tanken är att börja sitta på henne till jul. Men det är inte utan att man längtar när man läser era uppdateringar och ser era fina bilder/filmer.
 
Sv: 10:orna del 3

Den gör ju det. När jag köpte henne i februari tänkte jag att det var ett år kvar tills jag kunde börja sitta på henne. Nu är vi inne i september, och om allt går som det ska så kanske jag kan börja om bara tre månader. Tiden bara skenar fram.
 
Sv: 10:orna del 3

Haha, hoppande mattar kan vara farligt! Kul att du får hem henne snart! :laugh:


KL
Idag red jag min härliga Kapten för andra gången! :banana:

001-4.jpg


En kompis följde med på nordisen men vi tog inget fegsnöre idag utan gick helt själva i bara träns! Ledde honom först längs den hårda, steniga vägen, och sen satt jag upp - helt själv - och red vidare. Stod och hoppade i stigbyglarna och skakade om sadeln ordentligt, Kaptenen gäspade stort och passade på att äta lite från en buske i kanten (syns på bilden). :grin:

Skrittade en bit längs den andra vägen, kanske 100 meter, sen vände vi och tog in på en mjukare stig tillbaka. Där rider man förbi några gårdar där de höll på att såga ved och på sista gården stod det hästar intill vägen och tvätt hängde ute som blåste omkring. Men så länge nordisen knallar på utan att bry sig så är Kaptenen stencool. :D Han tittade inte på nånting, när vi gått upp på stigen hoppade han till för nånting, troligen hästarna som sprang bakom en skogsdunge, men han stannade direkt när jag kortade tyglarna.
På den lilla stigen travade vi ca 100 meter också! Han tyckte jag var helknasig som satt och smackade, men när jag petade på honom med spöt fattade han direkt och travade glatt på helt utan problem! :love: Sen hoppade jag av, överöste honom med beröm och klappar och gick resten av vägen hem med ett STORT leende från öra till öra. :D

Vi var ute ca 30 min, jag satt på honom ca 10 min. När vi kom hem fick han gå ut till lillebror, och nu har de två legat och sovit PÅ varandra mitt i maten, ätit liggandes och sedan sovit ännu mer. Trötta laget. ;)

Min kompis tog några kort med sin mobil, så fort jag får dom ska jag visa! :laugh:

Nu vilar lilleman helt till på söndag, då blir det lite tömkörning. :)
 
Sv: 10:orna del 3

Ja vi har massvis med sådana här fina stigar, både korta, mellan och långa vägar. Men det kommer grusvägar intill alla stigar oftast förutom just skogen ovanför stallet, där klarar man sig så det är där vi håller till just nu :)

Javisst är hon det, väldigt lugn och fin. Lunkar på som hon aldrig gjort annat. Hon tycker verkligen om att bli ompysslad och att få följa med ut, följer med mig öööööverallt :bump:
Måste även säga att det är inte lika mycket saker som skrämmer henne längre heller :idea:

Sen måste jag kommentera ditt inlägg, GUD SÅ KUL!
Grattis till andra ridturen! Och vad sa vi tidigare i tråden? Bilder lär visas upp ;) Så vi får verkligen hoppas att vi får se några från din kompis.

Kul för övrigt att det gick bra, så himla kul att höra!
 
Sv: 10:orna del 3

Min new forest, som är född i maj -10, var 144 cm sist jag mätte henne, det är väl kanske en månad sen. Pappan är bara 141, mamman visserligen 148, men ganska tunn, så jag vet inte vart det här lite större, kraftiga kommer ifrån. Men i och med att jag är vuxen och vill ha henne som tävlingshäst i framtiden så hoppas jag hon kommer bli stor häst.
 
Sv: 10:orna del 3

Jag ska ta och mäta min imorgon så då återkommer jag med ett resultat :)
Men sist jag mätte henne, i våras tror jag det var så låg hon på 142 om jag minns rätt och hon kanske kan ha vuxit någon cm men jag vet inte?

Vi får se imorgon helt enkelt!
 
Sv: 10:orna del 3

Min lilla underbara råtta är endast 147 cm, & ngn cm högre bak. Halvblodsmadam född slutet på juli. Tyvärr börjar tankarna fundera på försäljning igen, jag ville ju ha en större häst efter alla år med araberna. Men hon är så underbar, så jag tvekar mkt..... Tillväxthormon för häst, ngn???




kl
En liten bild på söta Razzia TS från ägaren :)

2087lg3.jpg
 
Sv: 10:orna del 3

KL
Åhh va kul Maja, börjar ju bli en olat att sitta på honom ;)

Arabis, va trist att hon fortfarande är så liten. Min är ju också liten, dock inte så liten. Men hon kanske växer på sig lite, hon är ju ändå född sent.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
678
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
536
Senast: tott
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
466
Senast: hamilton1
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp