Sv: 11-orna version 2.0
Åh vilken ångest jag fick när jag läste ditt inlägg igår kväll/natt. I all chock och bedrövelse när jag var hos honom i går glömde jag helt bort att kolla så att han drack/hade druckit. Han står ju 1,5 h bilfärd från mig så det är inte bara att slänga sig iväg... Tittade också på bilder vi tagit på honom och insåg att han tappat JÄTTEmycket i hull igen. Nu är han supertunn och ranglig utan tillstymmelse till överlinje. Tyckte han var lite smal igår, men när hela hästen bara hänger blev det inte fokus över.
Bestämde iaf att han ska köras till klinik så idag körde jag upp honom. Han var betydligt piggare idag, men fortfarande inte ok. På kliniken tyckte de att han var väldigt medtagen och mycket riktigt väldigt uttorkad. Han blev kvar där med dropp och smärtlindring. Blodproverna visade inget, inte heller träckprovet. Om han inte piggnar till på dropp som han ska stå med över natten ska hals och nacke röntgas.
På rörelsetesterna idag rör han benen "korrekt" även om han inte verkar ha helt koll på fötterna. Rättar också upp korrekt när benen ställd i kors. Han var dock överrörlig, dvs spände inte emot så mycket när de klämde och tryckte, tom tarmen var lite mindre "knipig" än normalt.
Han är dock en sådan goding i temperament, har knappt blivit hanterad på hela sommaren men följer snällt med ut ur hagen och på släpet. Låter veterinärerna klämma och känna och sticka fast man ser på honom att han tycker det är lite otäckt. Jag hoppas så att han "bara" är extremt matt och uttorkad (hur han nu kunnat bli det..?)