Hej :heart
Jag vet inte hur jag ska börja dethär. Men jag är ju inte död iallafall och nu är det den dagen som jag INTE skulle leva. Men tydligen så gör jag det.
Men ärligt så känner jag mig inte som jag lever. Utan är typ HELT tom och som död i tankarna.
Igår var iallafall en av dom värsta dagarna i mitt liv. Eller det började ju ändå ganska okej mot vad jag trodde men sen blev det bara mera och mera jobbigt och massa massa ångest. Så fick en panik attack på dagen och sen på kvällen fick jag flera så blev typ HELT dum i huvudet och fick värsta ut brottet som jag inte har fått i närheten av på flera månader. Jag tänker inte skriva detaljer vad jag gjorde men kan bara säga att jag var skit jobbig och konstig. Så fattar personalen också och mina föräldrar. Och tillslut blev det en skit jobbig sak som jag inte kan skriva så mycket om. Men ja dom försökte typ över tala mig att jag skulle ta medicin men jag kunde inte och hade bara en sak i huvudet att jag måste bort från dom och MÅSTE göra nåt så jag skulle dö. Så tillslut bestämde dom att jag skulle ha medicin med en spruta.
Så kommer inte ihåg så jätte mycket mer efter det. Eller kommer ihåg själva det och att jag fick ännu mera panik då så pappa fick hålla fast mig ungefär. Men det är typ sista saken jag kommer ihåg om igår. Och sen somnade jag pågrund av det liksom.
Och nu idag så är jag som jag är helt tom i huvudet och att jag inte kan få in i huvudet att jag inte är död nu som jag skulle. Men det låter säkert helt knäppt men vet inte hur jag ska förklara. Men typ att det känns helt o verkligt på nåt sätt och att det inte var meningen att jag skulle finnas nu ens. Så allt är liksom fel bara.
Och somsagt jag fattar väl varför dom bestämde det med medicinen igår för ja jag var jätte jobbig och jag kunde inte ha kontroll över migsjälv. Så jag fattar att dom bestämde det men får ändå som en mini ångest attack såfort en sköterska kommer in på rummet för min hjärna tänker ändå typ att dom kommer tvångs ge mig en sån spruta igen ifall jag inte sköter mig perfekt. Fast jag vet att det inte är så egentligen men ändå som blir min hjärna så.
Så har fått pappa att lova att han inte kommer gå ifrån mig nånting på hela dagen idag. Och ja det är jätte taskigt egentligen. För måste ju ändå vara skit jobbigt för han att han inte slipper mig NÅNTING på hela dagen. Så ja det är taskigt mot han men egentligen om man tänker så är det hans och mammas fel att jag MÅSTE vara här idag så då kan egentligen han ha det jobbigt idag också. För om jag skulle fått dött så hade han ju inte behövt det. Så egentligen om det är så jävla viktigt för dom att jag måste finnas idag fast det är helt fel så får han väl ha det skit jobbigt och vara med mig exakt helatiden då. För det är ju ändå typ det dom vill ändå.
Men ja annars så förutom att jag är helt död och tom i huvudet så är det väl ingen skillnad på 15 mot 14. Men trodde inte det skulle vara det heller utan det är mera allt annat som kanske inte märks direkt som känns jobbigt. Men ja nu är jag iallafall det som jag INTE skulle bli och var aldrig aldrig aldrig meningen att jag skulle leva nu.
 

Har du fått prova ett tyngdtäcke någon gång?
Det kanske kunde vara värt att testa annars? Det hjälper ju inte på dagarna, men kanske kan underlätta för dig när du ska komma till ro och sova?
Jag har ett med små plastkulor, som känns ungefär som en sån där saccosäck. Det fick jag hjälp att prova ut via en arbetsterapeut pga smärta i kroppen, oro och sömnsvårigheter. Det finns flera olika sorter och vikter. Vitsen med tyngdtäcke är att det ska få en att tänka lite som att en blir kramad och därmed slappna av. Vissa kanske tycker att det känns obehagligt med tyngden, men de flesta jag känner som testat, tycker att det är skönt. Sover man oroligt och slänger av sig täcket i sömnen, kan det också bli bättre av att täcket inte låter sig flyttas lika lätt.
 
Har du fått prova ett tyngdtäcke någon gång?
Det kanske kunde vara värt att testa annars? Det hjälper ju inte på dagarna, men kanske kan underlätta för dig när du ska komma till ro och sova?
Jag har ett med små plastkulor, som känns ungefär som en sån där saccosäck. Det fick jag hjälp att prova ut via en arbetsterapeut pga smärta i kroppen, oro och sömnsvårigheter. Det finns flera olika sorter och vikter. Vitsen med tyngdtäcke är att det ska få en att tänka lite som att en blir kramad och därmed slappna av. Vissa kanske tycker att det känns obehagligt med tyngden, men de flesta jag känner som testat, tycker att det är skönt. Sover man oroligt och slänger av sig täcket i sömnen, kan det också bli bättre av att täcket inte låter sig flyttas lika lätt.
Nej det har jag inte provat. Men jag vet inte men tror att jag skulle tycka det kanske var jobbigt om det känns som man är fast liksom. Alltså jag fattar ju att det inte är SÅ tungt men om det ändå blir den känslan liksom. För dethär låter säkert jätte knäppt men ibland kan jag inte ha ett vanligt täcke för det känns som jag blir typ in trasslad och inte kommer loss från det. Så vet inte men det kanske blir ännu mera så med tyngd täcke?
 
Det är inte knäppt, det är en smaksak. Vissa gillar det och andra gör inte det. Jag får lätt panik av att sitta fast och klarar t ex inte att ha halsduk pga känner mig strypt. Men det här täcket funkar! Jag provade något med kedjor och det kände jag mig för låst med. Det här är mer formbart, eller vad man ska säga. Självklart behöver du inte testa heller, men det var bara en tanke som slog mig när jag själv vaknade under mitt älskade täcke. :love:
 
Jag är sååå himla trött på migsjälv så vet inte vad jag ska göra. För jag hade ju som mål förut att jag skulle bli ut skriven i december senast. Och för ett tag sen så gick det mesta ändå åt rätt håll iallafall men sen blev ju allt skit igen. Och nu verkar det HELT omöjligt att jag ska kunna bli det för nu har det ju varit sämre än på jätte jätte länge.
Och har fortfarande sån där jobbig känsla att jag inte borde leva nu alls så allt är fel liksom. Och har massa jobbiga tankar om detdär i förrgår och att jag är rädd för att det ska bli så igen och ja allt sånt bara är skit jobbigt.
Och fattar inte varför tillexempel ni här bryr er om mig fast jag INTE gör nånting bra eller rätt så jag inte är värd det ALLS.
Men ja ifall jag skulle komma på NÅNTING som jag skulle vilja göra så är det åka till stallet och träffa O och rida men det får jag inte och kommer nog inte få idag heller. Så typ allt känns så värde löst och dåligt bara och vill verkligen verkligen inte vara migsjälv mera.
 
Tänkte visa denhär också som jag gjorde imorse. Och den är jätte ful och slarvig men jag får typ prestation ångest så kan inte ens färglägga några hus liksom. Men ja vet inte varför jag ville visa men ja.
 

Bifogade filer

  • IMG_20211203_195117549.jpg
    IMG_20211203_195117549.jpg
    202,3 KB · Visningar: 90
Man behöver inte göra något bra eller rätt överhuvudtaget för att vara värd att bry sig om. Vi bryr oss därför att du är du, bara. Det räcker. :heart
Tack :heart Men känns bara inte som jag är värd det. Och att jag inte är värd att få massa olika hjälp och så heller som ändå inte fungerar. Så känns bara som jag liksom tar massa tid och så från alla möjliga som alla som skriver här och personalen och såklart mamma och pappa. Och att det är bara dumt att såå många ändå typ slösar med sin tid på mig.
 
Tack :heart Men känns bara inte som jag är värd det. Och att jag inte är värd att få massa olika hjälp och så heller som ändå inte fungerar. Så känns bara som jag liksom tar massa tid och så från alla möjliga som alla som skriver här och personalen och såklart mamma och pappa. Och att det är bara dumt att såå många ändå typ slösar med sin tid på mig.

Du slösar inte min eller någon annans tid ❤️ och jag tycker att du är värd precis allt och lite till! Du är värdefull just för att du är du Du behöver inte göra något särskilt förutom att vara precis den du är just nu ❤️
 
Tack :heart Men känns bara inte som jag är värd det. Och att jag inte är värd att få massa olika hjälp och så heller som ändå inte fungerar. Så känns bara som jag liksom tar massa tid och så från alla möjliga som alla som skriver här och personalen och såklart mamma och pappa. Och att det är bara dumt att såå många ändå typ slösar med sin tid på mig.

Ett litet tankeexperiment bara:

Låtsas att du vore ett träd. Et sådant stort, fint träd som växer i en park. Din enda uppgift då, skulle vara att existera - ta åt dig näring och vatten, och växa. Trädet gör absolut ingenting utöver det. Ändå så är det massor av människor som uppskattar att det finns. Bara för att det står där och existerar och ser fint ut. Och såna parkträd är det många folk som lägger ner tid och pengar på att sköta om, helt från att det tagits fram på en plantskola, och planterats ut i parken, och sedan fortsatt stå dar. I mitt jobb som landkapsarkitekt så ar det att se till så inga trad blir skadade en jätteviktig uppgift, och ibland så spenderar vi många tusentals kronor på att flytta ett träd till ett nytt stalle i hopp om att det ska överleva, om det t.ex. ska gravas eller byggas nära dar det står.

Du tillför enormt mycket positivt till världen, bara genom att du existerar. Och du är värd mycket mera än ett träd. Även om du inte gör någonting.
 
Ett litet tankeexperiment bara:

Låtsas att du vore ett träd. Et sådant stort, fint träd som växer i en park. Din enda uppgift då, skulle vara att existera - ta åt dig näring och vatten, och växa. Trädet gör absolut ingenting utöver det. Ändå så är det massor av människor som uppskattar att det finns. Bara för att det står där och existerar och ser fint ut. Och såna parkträd är det många folk som lägger ner tid och pengar på att sköta om, helt från att det tagits fram på en plantskola, och planterats ut i parken, och sedan fortsatt stå dar. I mitt jobb som landkapsarkitekt så ar det att se till så inga trad blir skadade en jätteviktig uppgift, och ibland så spenderar vi många tusentals kronor på att flytta ett träd till ett nytt stalle i hopp om att det ska överleva, om det t.ex. ska gravas eller byggas nära dar det står.

Du tillför enormt mycket positivt till världen, bara genom att du existerar. Och du är värd mycket mera än ett träd. Även om du inte gör någonting.
Fast träd gör ju massa saker mer än bara står där. Eller alltså dom står ju bara men kan komma på MASSA saker som ändå är att andra har nytta av träd liksom. Så det är en skillnad att jag inte gör massa bra saker bara för jag finns.
 
Har du kollat din Spotify-statistik förresten? Vilken låt har du lyssnat mest på i år?
Min mest lyssnade låt var Harry Styles låt Sign of the Times. :)
 
Fast träd gör ju massa saker mer än bara står där. Eller alltså dom står ju bara men kan komma på MASSA saker som ändå är att andra har nytta av träd liksom. Så det är en skillnad att jag inte gör massa bra saker bara för jag finns.
Precis som ett träd så finns du och är viktig för de som tycker om dig och tycker att du är en vacker människa (och med vacker menar jag vacker som person inte utseende). Jo du är värd vår och tid och att få ett bra liv. Tro på oss som säger att du är värdefull och slappna av i den vetskapen. När man mår dåligt får man lita på att omgivningen faktiskt vet mer än man själv och vi säger alla att du är värdefull för att du är du. Kramar :heart
 
Senast ändrad:
Har du kollat din Spotify-statistik förresten? Vilken låt har du lyssnat mest på i år?
Min mest lyssnade låt var Harry Styles låt Sign of the Times. :)
Ja om det är den låten som står högst upp så är det Even my dad does sometimes med Ed Sheeran.
 
För min del så har jag nog en massa extra moderskänslor över pga att jag inte har egna barn och jag kan liksom inte låta bli att bry mig om folk, framför allt barn och unga, som mår psykiskt dåligt.
Det har nog mycket med att göra att jag själv mådde så dåligt i tonåren och nu dras jag till såna människor för att erbjuda någon form av hjälp, stöttning eller bara vara en sån man kan slänga ur sig alla jobbiga tankar och känslor till. Just för att det var viktigt för mig och jag vill gärna hjälpa andra så som jag själv fick hjälp.
Det är inget som är jobbigt för mig och jag VILL gärna kunna "skicka vidare" genom att bara finnas där. För mig är du viktig. Att du klarade sig förbi det stora hindret du satt upp, det glädjer mig. :heart
 
Tack igen till alla för allt snällt ni skriver och så :heart Vet att jag bara upp repar det helatiden men det betyder jätte mycket även fast det kanske inte verkar så. Men alla ni som bryr er så gör det iallafall skillnad för mig fast det kanske inte märks!
Iallafall så har min moster varit här nu så vi hade väl lite typ firande eller vad man ska säga. Men fick ju inte åka till stallet och inte träffa hundarna. Men vi gjorde iall lite här. Så jul pyntade lite och fick presenter och så. Och jag kommer inte skriva allt för vissa kanske tycker det låter jätte mycket och att jag är bortskämd och vissa kanske tycker att det är jätte lite liksom. Så kommer inte skriva allt men några saker. Och då fick jag av mamma och pappa ett schabrak och en huva från equestrian Stockholm. Alltså typ som ett tävlings set till O. Och av moster så fick jag som ett brev att jag ska gå på Shawn Mendes i mars med henne och mina kusiner. Och båda dom sakerna så fattar jag att dom tänker typ som mottivering. Och det är ju JÄTTE bra saker så menar INTE att jag inte upp skattar det för såklart så gör jag det! Men bara att det känns som det är onödigt och att jag kanske aldrig kommer tävla eller gå på konsert eller nånting.
Sen den sista saken jag tänkte säga var det finaste jag har fått nästan nångång. Och det var hon som ägde den gamla ponnyn om ni vet och hennes mamma. Så hade dom skickat in så jag fick ett tagel armband med hår från deras ponny OCH från C :heart
Och kanske nån tänker typ jaha ett armband men alltså jag visste inte att jag skulle få nåt alls av dom så blev väldigt förvånad först när mamma hade en sak från dom och sen att det var ett sånt armband liksom :heart
Men ja sen fikade vi iallafall men det har gått skit dåligt med maten för mig så jag hade mitt vanliga mellanmål bara och smakade pytte lite cupcake.
Men det gick väl iallafall bättre än jag trodde det skulle men tog extra medicin innan och nu är jag sååå trött. Så ska nog kanske sova till middagen nu för orkar typ ingenting ändå och är helt som mos i huvudet känns det som. Men ville iallafall bara berätta lite om det.
Åh vad fint med armbandet 😍 jag förstår att du tycker väldigt mycket om det.
Kram ♥️
 
För min del så har jag nog en massa extra moderskänslor över pga att jag inte har egna barn och jag kan liksom inte låta bli att bry mig om folk, framför allt barn och unga, som mår psykiskt dåligt.
Det har nog mycket med att göra att jag själv mådde så dåligt i tonåren och nu dras jag till såna människor för att erbjuda någon form av hjälp, stöttning eller bara vara en sån man kan slänga ur sig alla jobbiga tankar och känslor till. Just för att det var viktigt för mig och jag vill gärna hjälpa andra så som jag själv fick hjälp.
Det är inget som är jobbigt för mig och jag VILL gärna kunna "skicka vidare" genom att bara finnas där. För mig är du viktig. Att du klarade sig förbi det stora hindret du satt upp, det glädjer mig. :heart
Fast jag har inte klarat mig förbi nåt hinder. Eller alltså okej jag är ju inte död men det är inte pågrund av mig utan för jag inte har fått nån chans att göra nåt sånt alls. Men ifall jag hade kunnat så hade jag gjort det.
Men sen så ALLT som var bättre är jätte dåligt igen. Så allt med stallet och hundarna och att jag iallafall tränade på att kunna vara hemma liksom men nu har jag inte haft nån permison på tror det är en vecka. För att jag skulle INTE klara det alls nu. Och idag var det jätte nära att det skulle ha blivit som i förrgår igen och jag får jätte jätte mycket panik av många fler saker nu pågrund av det. Så allt sånt går också sämre OCH klarar inte maten alls nästan nu. Så INGEN av dom sakerna som jag ändå hade gjort fram steg är bra utan är typ tillbaka på noll med alla dom sakerna.
Så det kanske förklarar lite iallafall varför jag inte är värd allt som ändå inte blir bättre.
 
Kan ni andra också skriva vilka låtar ni lyssnade mest på det här året, så får alla lite tips på nya låtar?

Jag skulle gärna vilja ha lite nya låttips om det är okej. :)
 
Du behöver inte hålla med och tycka som jag, men utifrån sett så ser jag ändå framsteg hos dig. ❤️

På tal om låtar så är låten jag lyssnat på mest i år Flying on the ground med Noel Gallaghers High Flying Birds.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 233
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 163
Senast: Luff
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 589
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 414
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp