16:8 eller 5:2

Men om man som du vill gå ner i vikt och hålla den nere, så krävs något mer hållbart än som du säger "svälta två dagar" i veckan. Risken är ju överhängande att du kommer äta mer än vanligt övriga 5 dagar och fortsätta "svulla" om inte tänket och inställningen ändras.
Ja som du själv vet så är det inte alltid jättelätt att hålla helt rätt vikt
(Om så vore, så hade ingen haft extra kilon)
Svälta två dagar i veckan är något jag tänker göra alltid pga påstådda hälsoeffekter
 
5:2 innebär ju inte "bara" att "svälta" två dagar i veckan. De andra veckodagarna försöker jag hålla mig under 1200 kalorier men tillåter utsvävningar på helgerna. Ett glas vin eller två, kanske en fika..... Man lär sig ganska snabbt hur många kalorier det kostar att trycka in en chokladkaka. Om jag är sugen så gör jag det (trycker in chokladkakan) men jag tänker efter före om jag verkligen är sugen. Ibland inser jag att jag inte är sugen, ibland äter jag chokladen men förmodligen äter jag inte hela.

Det är ändå ganska lätt att lägga till mycket grönsaker till sin kost, och plocka bort gräddiga såser; man behöver inte svulla för att bli mätt.
Ja det är så jag ska göra också hållakoll på kcal resterande dagar iveckan och unna mig något gott på lördagen. När jag nått min idealvikt ökar jag kcal övriga dagar och fortsätter fastan två dagar/vecka
 

Liknande trådar

  • Låst
IT & mobiler För en tid sedan fick jag veta att reels var det man skulle lägga upp på instagram för att de var populära. Så jag har lagt upp reels...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
14 122
Senast: Gunnar
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 517
Senast: verser
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
862
Senast: Hoarfrost
·
Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 437
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp