2 veckor kvar :) hur göra?

L

Liiindus

Hur gör ni när ni har valpningar? klipper ni navelsträngen på valparna och stryper den eller låter ni tiken fixa det själv?
 
Sv: 2 veckor kvar :) hur göra?

Låter tiken fixa det själv, men har en steriliserad sax + tråd (att snöra av med) förberett utifallatt det skulle behövas
 
Sv: 2 veckor kvar :) hur göra?

Det fixar tiken och om hon skulle missa en avnavling så naggar jag av den med tummnageln mot pekfingrets baksida.
Nyper man åt i det läget och naggar i lugn takt behöver man inte hålla på att knyta navelsträngen, för den blöder då inte mer än om tiken avnavlat själv. Dvs minimalt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
184
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 447
Senast: Vovve
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
562
Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 188
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp