20 minuter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ungefär så lång tid tog det att bli uppringd från en annonsör vars annons jag svarat på. Undrar om hon satt på telefonen? Jag hade inte räknat med så kvick respons.

Annonsen då? Ja, det var gällande medryttarskap på en häst, ett holländskt halvblod, inriktning dressyr. Lite klassiskt vid det här laget att det alltid är dressyrhästar som kommer min väg. Hästen verkade vara en trevlig individ, även om den inte var helt orädd för allt precis. Men det kan man ju säga om P också :p. En eventuell hake som fanns var att hästen är 173 cm hög! Jag är 153 cm O_o. Bara att sadla hästen lär ju kräva en viss teknik. Sen om jag klarar av att rida en så stor häst vet jag faktiskt inte. Den hade tydligen rätt mycket gång och krävde sitt för att kunna ridas ihop. Till min fördel har jag väl i alla fall en hyfsad bålstabilitet, så omöjligt är det kanske inte. Den som lever får se.

Så om 1½ vecka ska jag dit och provrida är det tänkt. Spännande. Vi får se om det blir den jag kommer att rida framöver eller om jag bör leta vidare efter något mindre.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har för mig att jag tidigare har skrivit lite om mina funderingar kring ridning och teknik, men just nu kan jag inte hitta tillbaks...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp